• Před 1 dnem koupil zákazník

  • Před 1 dnem koupil zákazník

  • Před 2 dny koupil zákazník

  • Před 3 dny koupil zákazník

  • Před 3 dny koupil zákazník

  • Před 3 dny koupil zákazník

Naposledy navštívené

  • APEX 415

    APEX 415

APEX 415

Kondenzátorový mikrofon | HN108861

Zboží již není v prodeji

Vyberte si podobné zboží:

  • SAMSON C01

    SAMSON C01

  • SAMSON C03

    SAMSON C03

  • SAMSON CL7

    SAMSON CL7

Apex 415 je velkomembránový kondenzátorový mikrofon, jehož parametry ho předurčují na snímání živých akcí i při nahrávání ve studiu. Díky své univerzálnosti je možné ho použít téměř kdykoli a kdekoli, navíc ke snímání téměř jakéhokoli nástroje.

Ideálně se tento model prosadí jako over-head při snímání elektrických kytar či baskytar nebo prostě tam, kde se pracuje s vysokou hlasitostí a zároveň je třeba získat maximální zvukovou kvalitu. Na druhou stranu je ale doporučován i pro sejmutí nástrojů dechových, akustických kytar i akustických baskytar, strunných a dechových nástrojů či vokálů, kdy je třeba výjimečná čitelnost a přirozený zvukový projev.

Velkou výhodou tohoto mikrofonu je možnost přepínat mezi třemi směrovými charakteristikami – s Apex 415 získáte v jednom balení charakteristiku kulovou, kardioidní i takzvanou osmičku. To výrazně rozšiřuje aplikace, pro které je tento model vhodný.

Apex 415 dokáže pracovat ve frekvenčním rozsahu od 20 do 20 000 Hz, přičemž jeho citlivost je rovna -36 dB, impedance je menší než 200 Ohm, maximální SPL je 130 dB a odstup signál/šum je větší než 73 dB. Na těle mikrofonu naleznete i přepínač pro -6 dB oříznutí nízkých frekvencí a -10 dB pad. Hmotnost mikrofonu je 470 gramů.


Technické údaje
• použití: bicí, elektrické i akustické kytary a baskytary, dechové nástroje, zpěv
• konstrukce: kondenzátorový
• směrová charakteristika: kardioida / kulová / osmička
• frekvenční rozsah: 20 – 20 000 Hz
• citlivost: -36 dB
• impedance: < 200 Ohm
• max. SPL: 130 dB
• odstup signál/šum: > 76 dB
• -6dB přepínač pro frekvence pod 100 Hz, -10 dB pad
• napájení: phantom
• váha: 470 g
• příslušenství: odpružený držák Apex IMC-3, protivětrný kryt, kufřík 65 x 50 mm
• Váha 470 g

Parametry

  • Typ: Kondenzátorový
  • Směrová charakteristika: Kardioida, kulová, osmička
  • Frekvenční rozsah: 20 Hz - 20 kHz
  • Vhodné pro: Univerzální
  • Počet kusů: 1

Přihlaste se a napište recenzi. Pomůžete tak ostatním s výběrem zboží.

Jak vybrat mikrofon

Mikrofon je nejdůležitějším zařízením při záznamu hudby nebo jejím ozvučení. Bez něj není možné zesílit hlas zpěváka ani zvuk akustických hudebních nástrojů nebo aparátů.

TIP PRO ZAČÁTEČNÍKY:

Pro začátečníka a nenáročného uživatele, který hledá naprostý standard a bude mikrofon používat pro běžné nahrávání, případně k ozvučení hlasu v nějakém sále, doporučujeme tradiční dynamický mikrofon. S ním neuděláte chybu a získáte zcela univerzální zařízení. V případě potřeby vám s výběrem pomohou naši odborníci na telefonním čísle 800 100 029 (po-pá 9-20h, so 10-17h) nebo na e-mailové adrese .

Mikrofony se dělí podle několika různých kritérií. Rozlišují se podle konstrukce, velikosti vnitřní kapsle, frekvenční a směrové charakteristiky i způsobu použití, což může být pro začátečníka trochu komplikované. V našem nákupním rádci vám ale s výběrem vašeho mikrofonu poradíme.

Z konstrukčního hlediska se používají při snímání zvuku dva základní typy mikrofonů – dynamické a kondenzátorové.

Základní dělení mikrofonů


Dynamické mikrofony

U dynamických mikrofonů je membrána, která se prohýbá pod tlakem zvukových vln a pohybuje cívkou v elektrickém poli. Jejich výhodou je poměrně silný výstupní signál, snadná konstrukce i vyšší odolnost. Nepotřebují napájení ani tak výkonný předzesilovač a dobře snášejí vysoké akustické tlaky (velkou hlasitost zdroje zvuku). Dynamické mikrofony se proto používají na pódiích. Uplatňují se při snímaní zpěvu, jednotlivých bubnů nebo basových a kytarových komb. Dynamické mikrofony také nejsou tolik citlivé na ruchy v okolí.

Kondenzátorové mikrofony

Dalším typem jsou kondenzátorové mikrofony, u nichž akustické kmity rozechvívají membránu, která je jednou z elektrod kondenzátoru. Ten je připojený do elektrického obvodu. Změnou polohy membrány se mění kapacita kondenzátoru, čímž vzniká záznam zvuku. Kondenzátorové mikrofony ale potřebují 48 voltový zdroj – takzvané phantomové napájení. Toto napájení je dnes součástí všech mixážních pultů i zvukových karet. Protože mají kondenzátorové mikrofony slabý výstup, je jejich vnitřní součástí i zesilovač.
Kondenzátorové mikrofony nabízejí věrné podání zvuku a jsou velmi citlivé, takže jsou ideálním řešením do studií (včetně těch domácích). Používají se především pro snímání vokálu a sólových akustických nástrojů, jako jsou housle, saxofon nebo klarinet či piano.

USB mikrofony

Oblíbené jsou i USB mikrofony. Jde o kondenzátorové mikrofony vybavené USB rozhraním. Jsou ideální pro ty, kdo chtějí být flexibilní při nahrávání. Tento typ mikrofonu stačí zapojit do PC/Macu a ihned začít nahrávat. Při jejich použití již nepotřebujete zvukovou kartu, protože ji mají zabudovanou v sobě. Díky tomu lze nahrávat pohodlně kdykoliv a kdekoliv. Tyto mikrofony jsou velmi populární pro nahrávání tzv. podcastů, youtube videí a podobně.

Páskové mikrofony

V rámci retro mánie zažívají renezanci mikrofony páskové. Principiálně spadají mezi dynamické mikrofony, ale podávají věrnější zvuk a jsou citlivější na zacházení. Také ony využívají změny elektromagnetického pole, ve kterém se pohybuje tenký pásek rozechvívaný zvukem. Zachycují více detailů, protože pásek není spojen cívkou. Vzhledem ke specifické konstrukci snímají zvuk ze dvou protilehlých stran, což se může hodit při nahrávání duetů. Používají se pro záznam hlasu, ale také některých akustických nástrojů, jako jsou housle, protože mají příjemné podání výšek. Vhodné jsou také do studií pro záznam ambientních „ruchů“.

Specifické typy mikrofonů

Jsou ale i další typy mikrofonů, které se hodí pro speciální účely. Takzvané handky (zpěvové mikrofony do ruky) mají konstrukci upravenou tak, aby kapsle nezachycovala pohyb zpěvákovy ruky po mikrofonu. Bezdrátová zařízení v sobě mají vysílačku, takže zpěvák může divoce řádit na pódiu, aniž by se zapletl do šňůry. Malé elektronkové mikrofony se montují přímo na nástroje, což se hodí při ozvučování dechů. Speciální boundary mikrofony, které se pokládají na zem, se mohou použít pro snímání basového bubnu nebo piana.
Pro studiové fajnšmekry a náročné producenty jsou určené lampové mikrofony.


Směrová charakteristika

Důležitým údajem u mikrofonu je směrová charakteristika, která rozhoduje, ze kterých směrů bude mikrofon snímat zvuk a ze kterých ne. Nejrozšířenější a univerzální je takzvaná kardioidní. Mikrofony s touto charakteristikou jsou směrové, ale ne tak úzce, takže dokážou zabírat i něco z okolních zvuků.
Potřebujeme-li však snímaný zvuk lépe izolovat od ostatních zvuků, hodí se více hyperkardioidní charakteristika. Ta se uplatní třeba při nahrávání písničkářů, kteří zpívají a současně hrají na kytaru. Díky úzké směrové charakteristice se tak mikrofon soustředí na hlavní zdroj zvuku – zpěv – a v mikrofonu už není tolik slyšet doprovodný nástroj.
Naopak široká charakteristika se hodí pro snímání sborů nebo větších nástrojů, jako je piano nebo vibrafon. Kulová charakteristika pak nejlépe umožní snímat i akustiku prostoru. Některé dražší kondenzátorové velkomembránové mikrofony mají charakteristiku přepínatelnou, u dražších molomembránových kondenzátorových mikrofonů nabízejí různé směrové charakteristiky výměnné vložky.

Frekvenční charakteristika a velikost kapsle

Důležitým údajem je i průměr membrány a s ním související frekvenční charakteristika. Každý nástroj produkuje tóny v určitém frekvenčním rozsahu a chceme-li je věrně zaznamenat, potřebujeme, aby mikrofon snímal zvuk právě v tomto frekvenčním spektru. Mikrofony s větší membránou lépe snímají basy, ale jsou méně citlivé k výškám. Právě tyto mikrofony se uplatní u snímání basových nástrojů, jako je basový buben, baskytarové kombo nebo třeba tuba. Naopak u snímání houslí, trubky nebo mandolíny nepotřebujeme, aby mikrofon dobře reagoval na basy. V tomto případě se využije lépe mikrofon s menší membránou, která je citlivější na vyšší tóny.
Obecně je nejlepší, aby frekvenční charakteristika byla co nejvyrovnanější a zachycovala zvuk co nejvěrněji. Některé mikrofony ale mají frekvenční charakteristiku přizpůsobenou přímo nástroji jako například mikrofony určené pro basový buben.


Příslušenství

Při nákupu mikrofonu nezapomeňte na potřebné příslušenství, jako jsou mikrofonní kabely, kvalitní, stabilní stojany a v případě zpěváků i různé ochrany v podobě pop filtrů. U citlivých mikrofonů není od věci zakoupit odpružený držák zvaný „pavouk“, kterým se nahradí dodaná objímka.



Je vám vše jasné? V případě jakýchkoli dotazů se neváhejte obrátit na naši bezplatnou linku 800 100 029 nebo napište na .

Nezapomeňte dokoupit příslušenství

  • BESPECO MSRA10

    Mikrofonní stojan

    1 690 Kč

  • BESPECO FPOP01

    Pop filter

    490 Kč

  • 1 490 Kč

  • LEWITT LCT 40 M2

    Stereo držák pro párovaní mikrofonů

    440 Kč

Čekejte prosím