Ve státní svátek 28.9. máme OTEVŘENO jako v běžný pracovní den.
  • Před 5 hodinami koupil zákazník

  • Před 21 hodinami koupil zákazník

  • Před 22 hodinami koupil zákazník

  • Před 23 hodinami koupil zákazník

  • Před 1 dnem koupil zákazník

  • Před 1 dnem koupil zákazník

Naposledy navštívené

  • FOSTEX TH-7 BB

    FOSTEX TH-7 BB

FOSTEX TH-7 BB

Studiová sluchátka | HN144320

Zboží již není v prodeji

Vyberte si podobné zboží:

  • AKG K141 MKII

    AKG K141 MKII

  • AKG K240 MK II

    AKG K240 MK II

  • AKG K121 STUDIO

    AKG K121 STUDIO

Polootevřená studiová sluchátka citlivost: 98 dB / W impedance: 70 Ohmů hmotnost: 260 g
barva: černá

Parametry

  • Typ: Polootevřená
  • Frekvenční rozsah: 22 Hz - 20 kHz
  • Impedance: 70 Ohm
  • Vhodné pro: Studio

Přihlaste se a napište recenzi. Pomůžete tak ostatním s výběrem zboží.

Jak vybrat sluchátka

Využití sluchátek nekončí u možnosti poslouchat své oblíbené nahrávky bez toho, abychom rušili ostatní. Lze je používat nejen při míchání nebo jiném zpracovávání nahrávek, ale i při nahrávání, DJingu nebo při koncertech.

Je jasné, že obyčejné špunty od smartphonu nebo sluchátka pro komunikaci přes skype se pro práci s hudbou v domácím studiu nebudou hodit ani v té největší nouzi. Proto vám v tomto nákupním rádci poradíme, jak vybrat sluchátka ideální pro práci s hudbou.

TIP PRO ZAČÁTEČNÍKY:

I když pro každou z činností je vhodný jiný typ sluchátek a jedna dokonalá na vše neexistují, lze určité funkce bez větších obtíží kombinovat. Pokud chcete používat sluchátka k míchání i nahrávání, je nejlepší koupit kvalitní studiová sluchátka, která budou uzavřená. Jestli se chcete poradit s výběrem sluchátek přímo s našimi odborníky, zavolejte zdarma na naši bezplatnou linku 800 100 029 (po-pá 9-20h, so 10-17h) nebo napište na e-mailovou adresu .

Studiová sluchátka

Studiová sluchátka jsou určená pro práci s hudbou, míchání i mastering, což se hodí nejen na cestách, ale také v domácím studiu, když nechcete rušit okolí. Na míchání jsou potřeba sluchátka, která budou mít dostatečný frekvenční rozsah jako třeba 30 Hz až 20 kHz, ale lépe, když budou zasahovat i do neslyšitelného spektra a budou přenášet zvuk v rozmezí 18 Hz až 23 kHz i více. Čím větší je rozsah, tím rovnoměrnější a věrnější je podání zvuku v celém slyšitelném spektru. Při míchání je nutné slyšet dobře všechny basy i výšky a mít vyrovnanou frekvenční charakteristiku, aby sluchátka některou frekvenci nezdůrazňovala a nevytvářela mylnou představu o zvuku nahrávky.

Uzavřená sluchátka

Pokud budeme natáčet ve studiu zpěv nebo sólový nástroj do hotových podkladů, je důležité, abychom nejen dobře slyšeli základ i sebe, což je otázka poměrů ve sluchátkovém mixu, ale také, aby zvuk ze sluchátek nešel ven. Pokud by mikrofon zachytil současně i zvuk ze sluchátek včetně pomocného kliku, byla by nahrávka znehodnocená. Proto je při nahrávání potřeba používat sluchátka uzavřená. Ta zakrývají celé uši a maximálně zajišťují, že do okolí nebude pronikat zvuk.

Otevřená a polootevřená sluchátka

Při práci s hudbou a při míchání je důležité, aby vám sluchátka poskytla maximálně věrnou odezvu. Pro tento případ se hodí spíše otevřená a polootevřená sluchátka s širokým frekvenčním rozsahem. Zvuk produkovaný těmito sluchátky totiž nenaráží na uzavřenou konstrukci a je tak věrnější než u uzavřených sluchátek, která mají tendenci například trochu „znevěrohodnit“ produkci basových frekvencí.

Sluchátka pro DJs

Sluchátka, která dobře sedí, bude potřebovat i DJ, neboť je bude mít také na uších dlouho. Pokud je používá například i k nastavování jehly na určité místo desky, bude potřebovat, aby dobře seděla a zabránila pronikání zvuku z okolí. Sluchátka pro DJ proto bývají uzavřená a mají vysoký výkon.

Současně ale nastanou chvíle, kdy bude DJ potřebovat současně slyšet, co zní v sále i co si z pultu pustil do sluchátek. Proto se budou hodit DJ sluchátka s otočným náušníkem. Do jednoho ucha tak jde zvuk z pultu a druhým slyší zvuk ze sálu.

In-Ear sluchátka

V posledních letech se stále více používají sluchátka i na koncertech. Zejména bubeníci, kteří chtějí dobře slyšet, co hrají ostatní a nechtějí mít příliš nahral odposlech. Také zpěváci, kteří se hodně pohybují a nezůstávají jen u odposlechu, docení vlastní „in-eary“. In-ear monitoring je tak pohodlný systém, kdy se vhodně nastavený poměr nástrojů (vokálů) posílá místo do odposlechových beden přímo hudebníkovi do uší.

Pro in-ear monitoring se hodí dobře tvarované špunty, takže uslyšíme jen to, co nám posílá zvukař a vše nepřehluší rachot bicích nebo naplno puštěný kytarový aparát. Pro zpěváky je také výhodou, že in-ear monitoring řeší věčné problémy se zpětnou vazbou.

Další parametry, které se vyplatí sledovat

Pokud budeme používat sluchátka nejen ve studiu nebo doma, a budeme s nimi často cestovat, hodí se, když se dají částečně složit a mají pouzdro.

Také se hodí, když mají sluchátka výměnný kabel a výměnné náušníky, abychom nemuseli sluchátka vyhazovat jen proto, že se častým používáním náušníky odřely, nebo je dávat do opravy kvůli tomu, že se se u nich přelomil kabel.

Naopak si nemusíme dělat starosti s konektorem, protože většina má rovnou ve výbavě redukci, takže je lze používat ve zdířkách s průměrem 3,5 mm i 6,3 mm.

Sluchátkové zesilovače

Pokud budete potřebovat zapojit více sluchátek než dvoje, což se stává dost často při nahrávání, používat oblíbené rozdvojky stejně možné není. Do jednoho sluchátkového výstupu lze zapojit nanejvýš dvoje a ani to se příliš nedoporučuje. Většina zvukových karet však má nanejvýš dva sluchátkové výstupy. Pro tento případ se vyrábějí sluchátkové zesilovače. Nejobyčejnější mají jeden vstup a čtyři výstupy. Dokonalejší ale mají dva různé vstupy, takže umožňují přivést dva různé odposlechové mixy a přepínat mezi nimi. Ty nejsložitější umožňují měnit poměry mezi oběma kanály a ještě si může k signálu každý muzikant přimíchat další zdroj zvuku, třeba klik.

Nezapomeňte dokoupit příslušenství

  • BESPECO BT650

    Propojovací kabel

    200 Kč

  • SAMSON S-PHONE

    Sluchátkový zesilovač

    4 500 Kč

Čekejte prosím