• Před 7 hodinami koupil zákazník

  • Před 8 hodinami koupil zákazník

  • Před 11 hodinami koupil zákazník

  • Před 1 dnem koupil zákazník

  • Před 1 dnem koupil zákazník

  • Před 1 dnem koupil zákazník

Naposledy navštívené

  • NEUMANN U87Ai / Ai MT STUDIO

    NEUMANN U87Ai / Ai MT STUDIO

NEUMANN U87Ai / Ai MT STUDIO

Kondenzátorový mikrofon | HN152079

64 340 Kč

Našli jste lepší cenu?

Dodání na dotaz

U 87 je pravděpodobně nejznámější a nejrozšířenější studiový mikrofon Neumann. Každý zvukař ho okamžitě pozná podle charakteristického tvaru. Je výbornou volbou pro všeobecné použití ve studiích, ve vysílání, pro filmové a televizní účely. Dále se používá jako hlavní mikrofon při snímání orchestrů, jako bodový mikrofon pro jednotlivé nástroje a jako vokální mikrofon pro všechny druhy zpěvu i mluveného slova.

Dvojitá membrána je pružně uložena a chráněna krycí mřížkou. Přepínačem umístěným pod mřížkou se volí směrové charakteristiky: kulová, kardioidní a osmičková. V okénku nad přepínačem se zobrazuje zvolená charakteristika. Frekvenční průběh je pro kardioidní i osmičkou charakteristiku rovný i na vyšších kmitočtech. Mikrofon se může umístit i velice blízko zdroje aniž se zvuk stane nepřirozeně ostrý. Basový filtr výrazně omezuje zkreslení na nízkých kmitočtech i v oblasti podzvukové části spektra.

Písmeno A v názvu mikrofonu označuje novější generaci U 87 – původní verze se vyráběla v období 1967 – 1986. Modernizace se týká pouze elektronické části, mikrofonní kapsle je totožná. Moderní obvody rozšiřují možnosti použití - U 87 Ai má o 10 dB vyšší citlivost a o 3 dB lepší poměr signál/šum.

Spínač na zadní části mikrofonu snižuje citlivost o 10 dB a při jeho zapnutí je U 87 Ai schopen snímat bez zkreslení zvuk s akustickým tlakem až 127 dB. Dalším přepínačem se nastavuje kmitočet basového filtru. Ten omezuje nízkofrekvenční interference přímo na vstupu mikrofonního zesilovače. Toto nastavení také kompenzuje nevyhnutelné zvýšení úrovně basové složky při snímání z malé vzdálenosti („proximity efekt“). U kardioidní charakteristiky je frekvenční křivka vyrovnaná při snímání na vzdálenost 30 až 40 cm, u osmičkové charakteristiky dokonce už mezi 15 až 20 cm.

Součástí je odpružený držák EA 87.

Parametry

  • Typ: Kondenzátorový
  • Směrová charakteristika: Kardioida, kulová, osmička
  • Frekvenční rozsah: 20 Hz - 20 kHz
  • Vhodné pro: Univerzální
  • Počet kusů: 1

Přihlaste se a napište recenzi. Pomůžete tak ostatním s výběrem zboží.

Jak vybrat mikrofon

Mikrofon je nejdůležitějším zařízením při záznamu hudby nebo jejím ozvučení. Bez něj není možné zesílit hlas zpěváka ani zvuk akustických hudebních nástrojů nebo aparátů.

TIP PRO ZAČÁTEČNÍKY:

Pro začátečníka a nenáročného uživatele, který hledá naprostý standard a bude mikrofon používat pro běžné nahrávání, případně k ozvučení hlasu v nějakém sále, doporučujeme tradiční dynamický mikrofon. S ním neuděláte chybu a získáte zcela univerzální zařízení. V případě potřeby vám s výběrem pomohou naši odborníci na telefonním čísle 800 100 029 (po-pá 9-20h, so 10-17h) nebo na e-mailové adrese .

Mikrofony se dělí podle několika různých kritérií. Rozlišují se podle konstrukce, velikosti vnitřní kapsle, frekvenční a směrové charakteristiky i způsobu použití, což může být pro začátečníka trochu komplikované. V našem nákupním rádci vám ale s výběrem vašeho mikrofonu poradíme.

Z konstrukčního hlediska se používají při snímání zvuku dva základní typy mikrofonů – dynamické a kondenzátorové.

Základní dělení mikrofonů


Dynamické mikrofony

U dynamických mikrofonů je membrána, která se prohýbá pod tlakem zvukových vln a pohybuje cívkou v elektrickém poli. Jejich výhodou je poměrně silný výstupní signál, snadná konstrukce i vyšší odolnost. Nepotřebují napájení ani tak výkonný předzesilovač a dobře snášejí vysoké akustické tlaky (velkou hlasitost zdroje zvuku). Dynamické mikrofony se proto používají na pódiích. Uplatňují se při snímaní zpěvu, jednotlivých bubnů nebo basových a kytarových komb. Dynamické mikrofony také nejsou tolik citlivé na ruchy v okolí.

Kondenzátorové mikrofony

Dalším typem jsou kondenzátorové mikrofony, u nichž akustické kmity rozechvívají membránu, která je jednou z elektrod kondenzátoru. Ten je připojený do elektrického obvodu. Změnou polohy membrány se mění kapacita kondenzátoru, čímž vzniká záznam zvuku. Kondenzátorové mikrofony ale potřebují 48 voltový zdroj – takzvané phantomové napájení. Toto napájení je dnes součástí všech mixážních pultů i zvukových karet. Protože mají kondenzátorové mikrofony slabý výstup, je jejich vnitřní součástí i zesilovač.
Kondenzátorové mikrofony nabízejí věrné podání zvuku a jsou velmi citlivé, takže jsou ideálním řešením do studií (včetně těch domácích). Používají se především pro snímání vokálu a sólových akustických nástrojů, jako jsou housle, saxofon nebo klarinet či piano.

USB mikrofony

Oblíbené jsou i USB mikrofony. Jde o kondenzátorové mikrofony vybavené USB rozhraním. Jsou ideální pro ty, kdo chtějí být flexibilní při nahrávání. Tento typ mikrofonu stačí zapojit do PC/Macu a ihned začít nahrávat. Při jejich použití již nepotřebujete zvukovou kartu, protože ji mají zabudovanou v sobě. Díky tomu lze nahrávat pohodlně kdykoliv a kdekoliv. Tyto mikrofony jsou velmi populární pro nahrávání tzv. podcastů, youtube videí a podobně.

Páskové mikrofony

V rámci retro mánie zažívají renezanci mikrofony páskové. Principiálně spadají mezi dynamické mikrofony, ale podávají věrnější zvuk a jsou citlivější na zacházení. Také ony využívají změny elektromagnetického pole, ve kterém se pohybuje tenký pásek rozechvívaný zvukem. Zachycují více detailů, protože pásek není spojen cívkou. Vzhledem ke specifické konstrukci snímají zvuk ze dvou protilehlých stran, což se může hodit při nahrávání duetů. Používají se pro záznam hlasu, ale také některých akustických nástrojů, jako jsou housle, protože mají příjemné podání výšek. Vhodné jsou také do studií pro záznam ambientních „ruchů“.

Specifické typy mikrofonů

Jsou ale i další typy mikrofonů, které se hodí pro speciální účely. Takzvané handky (zpěvové mikrofony do ruky) mají konstrukci upravenou tak, aby kapsle nezachycovala pohyb zpěvákovy ruky po mikrofonu. Bezdrátová zařízení v sobě mají vysílačku, takže zpěvák může divoce řádit na pódiu, aniž by se zapletl do šňůry. Malé elektronkové mikrofony se montují přímo na nástroje, což se hodí při ozvučování dechů. Speciální boundary mikrofony, které se pokládají na zem, se mohou použít pro snímání basového bubnu nebo piana.
Pro studiové fajnšmekry a náročné producenty jsou určené lampové mikrofony.


Směrová charakteristika

Důležitým údajem u mikrofonu je směrová charakteristika, která rozhoduje, ze kterých směrů bude mikrofon snímat zvuk a ze kterých ne. Nejrozšířenější a univerzální je takzvaná kardioidní. Mikrofony s touto charakteristikou jsou směrové, ale ne tak úzce, takže dokážou zabírat i něco z okolních zvuků.
Potřebujeme-li však snímaný zvuk lépe izolovat od ostatních zvuků, hodí se více hyperkardioidní charakteristika. Ta se uplatní třeba při nahrávání písničkářů, kteří zpívají a současně hrají na kytaru. Díky úzké směrové charakteristice se tak mikrofon soustředí na hlavní zdroj zvuku – zpěv – a v mikrofonu už není tolik slyšet doprovodný nástroj.
Naopak široká charakteristika se hodí pro snímání sborů nebo větších nástrojů, jako je piano nebo vibrafon. Kulová charakteristika pak nejlépe umožní snímat i akustiku prostoru. Některé dražší kondenzátorové velkomembránové mikrofony mají charakteristiku přepínatelnou, u dražších molomembránových kondenzátorových mikrofonů nabízejí různé směrové charakteristiky výměnné vložky.

Frekvenční charakteristika a velikost kapsle

Důležitým údajem je i průměr membrány a s ním související frekvenční charakteristika. Každý nástroj produkuje tóny v určitém frekvenčním rozsahu a chceme-li je věrně zaznamenat, potřebujeme, aby mikrofon snímal zvuk právě v tomto frekvenčním spektru. Mikrofony s větší membránou lépe snímají basy, ale jsou méně citlivé k výškám. Právě tyto mikrofony se uplatní u snímání basových nástrojů, jako je basový buben, baskytarové kombo nebo třeba tuba. Naopak u snímání houslí, trubky nebo mandolíny nepotřebujeme, aby mikrofon dobře reagoval na basy. V tomto případě se využije lépe mikrofon s menší membránou, která je citlivější na vyšší tóny.
Obecně je nejlepší, aby frekvenční charakteristika byla co nejvyrovnanější a zachycovala zvuk co nejvěrněji. Některé mikrofony ale mají frekvenční charakteristiku přizpůsobenou přímo nástroji jako například mikrofony určené pro basový buben.


Příslušenství

Při nákupu mikrofonu nezapomeňte na potřebné příslušenství, jako jsou mikrofonní kabely, kvalitní, stabilní stojany a v případě zpěváků i různé ochrany v podobě pop filtrů. U citlivých mikrofonů není od věci zakoupit odpružený držák zvaný „pavouk“, kterým se nahradí dodaná objímka.



Je vám vše jasné? V případě jakýchkoli dotazů se neváhejte obrátit na naši bezplatnou linku 800 100 029 nebo napište na .

Nezapomeňte dokoupit příslušenství

  • BESPECO SH13NE

    Mikrofonní stojan

    560 Kč

  • BESPECO FPOP01

    Pop filter

    490 Kč

  • SAMSON S-PHANTOM

    Fantomové napájení

    1 850 Kč

  • TRIAD-ORBIT M1-R

    Mikrofonní držák

    890 Kč

Čekejte prosím