Naposledy navštívené

  • SE ELECTRONICS Voodoo VR1

    SE ELECTRONICS Voodoo VR1

SE ELECTRONICS Voodoo VR1

Páskový mikrofon | HN159686

10 778 Kč

Našli jste lepší cenu?

Dodání na dotaz

Velmi kvalitní studiový páskový mikrofon vyrobený moderní patentovanou technologií zaručující vyrovnaný přenos od 20Hz do 20kHz, přibalený odpružený držák (pavouk).

Parametry

  • Typ: Páskový
  • Vhodné pro: Univerzální
  • Směrová charakteristika: Osmička
  • Frekvenční rozsah: 20 Hz - 20 kHz
  • Impedance: 300 Ohm
  • Obsah balení: Mikrofon, pevný držák, měkké pouzdro
  • Hmotnost: 0,23 kg
  • Počet kusů: 1

Uživatelské hodnocení

Pavel

18. 10. 2015 00

Univerzální páskový mikrofon z tohoto století. Absolutně geniální na elektrické kytary.

Příjemné výšky. Nesnaží se být vintage. Vynikající konstrukce pavouku na uchycení. Parádně se s ním zvučí elektrické kytary (live i studio)

Je potřeba kvalitní preamp (což se u páskovýho mikrofonu stejně očekává).

Přihlaste se a napište recenzi. Pomůžete tak ostatním s výběrem zboží.

Jak vybrat mikrofon

Mikrofon je nejdůležitějším zařízením při záznamu hudby nebo jejím ozvučení. Bez něj není možné zesílit hlas zpěváka ani zvuk akustických hudebních nástrojů nebo aparátů.

TIP PRO ZAČÁTEČNÍKY:

Pro začátečníka a nenáročného uživatele, který hledá naprostý standard a bude mikrofon používat pro běžné nahrávání, případně k ozvučení hlasu v nějakém sále, doporučujeme tradiční dynamický mikrofon. S ním neuděláte chybu a získáte zcela univerzální zařízení. V případě potřeby vám s výběrem pomohou naši odborníci na telefonním čísle 800 100 029 (po-pá 9-20h, so 10-17h) nebo na e-mailové adrese .

Mikrofony se dělí podle několika různých kritérií. Rozlišují se podle konstrukce, velikosti vnitřní kapsle, frekvenční a směrové charakteristiky i způsobu použití, což může být pro začátečníka trochu komplikované. V našem nákupním rádci vám ale s výběrem vašeho mikrofonu poradíme.

Z konstrukčního hlediska se používají při snímání zvuku dva základní typy mikrofonů – dynamické a kondenzátorové.

Základní dělení mikrofonů


Dynamické mikrofony

U dynamických mikrofonů je membrána, která se prohýbá pod tlakem zvukových vln a pohybuje cívkou v elektrickém poli. Jejich výhodou je poměrně silný výstupní signál, snadná konstrukce i vyšší odolnost. Nepotřebují napájení ani tak výkonný předzesilovač a dobře snášejí vysoké akustické tlaky (velkou hlasitost zdroje zvuku). Dynamické mikrofony se proto používají na pódiích. Uplatňují se při snímaní zpěvu, jednotlivých bubnů nebo basových a kytarových komb. Dynamické mikrofony také nejsou tolik citlivé na ruchy v okolí.

Kondenzátorové mikrofony

Dalším typem jsou kondenzátorové mikrofony, u nichž akustické kmity rozechvívají membránu, která je jednou z elektrod kondenzátoru. Ten je připojený do elektrického obvodu. Změnou polohy membrány se mění kapacita kondenzátoru, čímž vzniká záznam zvuku. Kondenzátorové mikrofony ale potřebují 48 voltový zdroj – takzvané phantomové napájení. Toto napájení je dnes součástí všech mixážních pultů i zvukových karet. Protože mají kondenzátorové mikrofony slabý výstup, je jejich vnitřní součástí i zesilovač.
Kondenzátorové mikrofony nabízejí věrné podání zvuku a jsou velmi citlivé, takže jsou ideálním řešením do studií (včetně těch domácích). Používají se především pro snímání vokálu a sólových akustických nástrojů, jako jsou housle, saxofon nebo klarinet či piano.

USB mikrofony

Oblíbené jsou i USB mikrofony. Jde o kondenzátorové mikrofony vybavené USB rozhraním. Jsou ideální pro ty, kdo chtějí být flexibilní při nahrávání. Tento typ mikrofonu stačí zapojit do PC/Macu a ihned začít nahrávat. Při jejich použití již nepotřebujete zvukovou kartu, protože ji mají zabudovanou v sobě. Díky tomu lze nahrávat pohodlně kdykoliv a kdekoliv. Tyto mikrofony jsou velmi populární pro nahrávání tzv. podcastů, youtube videí a podobně.

Páskové mikrofony

V rámci retro mánie zažívají renezanci mikrofony páskové. Principiálně spadají mezi dynamické mikrofony, ale podávají věrnější zvuk a jsou citlivější na zacházení. Také ony využívají změny elektromagnetického pole, ve kterém se pohybuje tenký pásek rozechvívaný zvukem. Zachycují více detailů, protože pásek není spojen cívkou. Vzhledem ke specifické konstrukci snímají zvuk ze dvou protilehlých stran, což se může hodit při nahrávání duetů. Používají se pro záznam hlasu, ale také některých akustických nástrojů, jako jsou housle, protože mají příjemné podání výšek. Vhodné jsou také do studií pro záznam ambientních „ruchů“.

Specifické typy mikrofonů

Jsou ale i další typy mikrofonů, které se hodí pro speciální účely. Takzvané handky (zpěvové mikrofony do ruky) mají konstrukci upravenou tak, aby kapsle nezachycovala pohyb zpěvákovy ruky po mikrofonu. Bezdrátová zařízení v sobě mají vysílačku, takže zpěvák může divoce řádit na pódiu, aniž by se zapletl do šňůry. Malé elektronkové mikrofony se montují přímo na nástroje, což se hodí při ozvučování dechů. Speciální boundary mikrofony, které se pokládají na zem, se mohou použít pro snímání basového bubnu nebo piana.
Pro studiové fajnšmekry a náročné producenty jsou určené lampové mikrofony.


Směrová charakteristika

Důležitým údajem u mikrofonu je směrová charakteristika, která rozhoduje, ze kterých směrů bude mikrofon snímat zvuk a ze kterých ne. Nejrozšířenější a univerzální je takzvaná kardioidní. Mikrofony s touto charakteristikou jsou směrové, ale ne tak úzce, takže dokážou zabírat i něco z okolních zvuků.
Potřebujeme-li však snímaný zvuk lépe izolovat od ostatních zvuků, hodí se více hyperkardioidní charakteristika. Ta se uplatní třeba při nahrávání písničkářů, kteří zpívají a současně hrají na kytaru. Díky úzké směrové charakteristice se tak mikrofon soustředí na hlavní zdroj zvuku – zpěv – a v mikrofonu už není tolik slyšet doprovodný nástroj.
Naopak široká charakteristika se hodí pro snímání sborů nebo větších nástrojů, jako je piano nebo vibrafon. Kulová charakteristika pak nejlépe umožní snímat i akustiku prostoru. Některé dražší kondenzátorové velkomembránové mikrofony mají charakteristiku přepínatelnou, u dražších molomembránových kondenzátorových mikrofonů nabízejí různé směrové charakteristiky výměnné vložky.

Frekvenční charakteristika a velikost kapsle

Důležitým údajem je i průměr membrány a s ním související frekvenční charakteristika. Každý nástroj produkuje tóny v určitém frekvenčním rozsahu a chceme-li je věrně zaznamenat, potřebujeme, aby mikrofon snímal zvuk právě v tomto frekvenčním spektru. Mikrofony s větší membránou lépe snímají basy, ale jsou méně citlivé k výškám. Právě tyto mikrofony se uplatní u snímání basových nástrojů, jako je basový buben, baskytarové kombo nebo třeba tuba. Naopak u snímání houslí, trubky nebo mandolíny nepotřebujeme, aby mikrofon dobře reagoval na basy. V tomto případě se využije lépe mikrofon s menší membránou, která je citlivější na vyšší tóny.
Obecně je nejlepší, aby frekvenční charakteristika byla co nejvyrovnanější a zachycovala zvuk co nejvěrněji. Některé mikrofony ale mají frekvenční charakteristiku přizpůsobenou přímo nástroji jako například mikrofony určené pro basový buben.


Příslušenství

Při nákupu mikrofonu nezapomeňte na potřebné příslušenství, jako jsou mikrofonní kabely, kvalitní, stabilní stojany a v případě zpěváků i různé ochrany v podobě pop filtrů. U citlivých mikrofonů není od věci zakoupit odpružený držák zvaný „pavouk“, kterým se nahradí dodaná objímka.



Je vám vše jasné? V případě jakýchkoli dotazů se neváhejte obrátit na naši bezplatnou linku 800 100 029 nebo napište na .

Nezapomeňte dokoupit příslušenství

  • BESPECO MSRA10

    Mikrofonní stojan

    1 690 Kč

  • K&M 23966

    Pop filter

    780 Kč

  • SAMSON S-PHANTOM

    Fantomové napájení

    1 850 Kč

  • LEWITT LCT 40 M2

    Stereo držák pro párovaní mikrofonů

    440 Kč

Čekejte prosím