Jak vybrat kytaru

Gratulujeme! Možná si teď říkáte: „Já dnes ale nic nemám, tak k čemu mi Kytary.cz gratulují?“ My jsme ale přesvědčení, že je k čemu. Rozhodli jste se totiž vybrat kytaru a patrně hodláte vstoupit mezi řady hudebníků! A k tomuto skvělému rozhodnutí rozhodně můžeme gratulovat :-).
S nákupem kytary pro vás, vaše blízké nebo s výběrem dětské kytary vám rádi poradíme. V případě potřeby vám s výběrem pomohou i naši odborníci na telefonním čísle 800 100 029 (po–pá 10–19 hod.) nebo na emailové adrese .

Nejprve je potřeba ujasnit si základní věc: chcete hrát na tradiční akustickou kytaru, nebo chcete otočit hlasitost doprava a říznout do elektrické kytary? Tuto volbu necháme na vás, protože záleží i na hudbě, která vás baví. A to je každého věc :-).

Akustické kytary a klasické kytary

Kytary, které se do ničeho nezapojují a jediné, co pro hru na ně potřebujete, jsou jen vaše prsty, se dělí na akustické a klasické.

Klasickou kytaru možná znáte i pod lidovými názvy španělka a španělská kytara. Tyto kytary jsou určené pro hraní klasické hudby, flamenca (odtud španělka) a jsou velmi vhodné coby kytary pro děti. Na tyto nástroje se totiž natahují nylonové struny, které v začátcích usnadňují hru a lépe se na hmatníku zmáčknou (neřežou do prstů jako kovové struny). Další velkou výhodou klasických kytar pro děti je to, že se vyrábějí v různých velikostech odpovídajících stáří a výšce dítěte.
Klasické kytary jsou také charakteristické typizovaným tvarem těla, rovným a širokým hmatníkem a již zmíněnými nylonovými strunami. Hraje se na ně prsty, nikoliv trsátkem. Jak vybrat klasickou kytaru zjistíte zde.

Akustická kytara neboli westernová kytara je hudební nástroj, který se používá v rockové hudbě, popu, country, bluesu, folku a podobně. Na akustické kytary se natahují kovové struny a hraje se na ně především trsátkem. Vyrábějí se v několika různých provedeních (například Dreadnought nebo Jumbo), jejich hmatník je zakulacený a užší než u klasických kytar. Existují také elektroakustické modely, které jsou vybavené snímačem. Tyto nástroje lze zapojit do aparatury (kytarového komba) a hrát tak zesíleně na koncertech a veřejných vystoupeních. Jak vybrat akustickou kytaru zjistíte zde.

Elektrické kytary

Určitě víte, jak vypadá elektrická kytara, takže si vysvětlíme jen pár zákonitostí. Abyste mohli hrát na elektrickou kytaru, musíte ji mít do čeho zapojit. Samozřejmě na ní lze cvičit i „na sucho“, ale od toho jsou spíše akustické kytary. Elektrická kytara potřebuje aparaturu, do které ji zapojíte kabelem a až pak uslyšíte její plnohodnotný zvuk. Za tuto aparaturu považujeme buď kytarová komba, která mohou být i menších velikostí, takže se hodí na domácí hraní, a nebo set kytarového zesilovače a reproboxu. Jak vybrat elektrickou kytaru zjistíte zde a jak vybrat kytarové kombo zjistíte zde.

Mezi elektrickou kytaru a aparaturu lze zapojit také různé efekty, kterými můžete výsledný zvuk upravovat. Oblíbený je například Distortion, který zvuk zkreslí tak, jak to znáte z rockové a metalové hudby.

Kytarové příslušenství

Ať už zvolíte jakýkoliv typ, bude se vám hodit příslušenství, které mají všechny kytary společné. V první řadě jde o ladičku (postačí jakákoliv klipová), protože nikdo nechce hrát na rozladěnou kytaru. Dále se vám bude hodit obal, stojánek, trsátka nebo sada náhradních strun.