Jak začít na akustickou kytaru

Rozbalení kytary a první kroky s akustickou kytarou

Akustická kytara patří mezi nejoblíbenější nástroje na světě. Pokud zatím nemáte jasno ve výběru a zjišťujete jak vybrat akustickou kytaru, případně jak vybrat tento hudební nástroj pro dítě, poradíme vám v našem nákupním rádci Jak vybrat kytaru.

V tomto článku vám ukážeme první kroky, které vás s vaší novou akustickou kytarou čekají. Není to nic složitého:

  • 1. Vybalení akustické kytary
  • 2. Naladění kytary
  • 3. Příslušenství
  • 4. Struny
  • 5. Skladování kytary
  • 6. Výuka
  • 7. Video školy na youtube kanálu Kytary.cz

Rozbalování kytary ve videu

V následujícím videu jsme pro vás všechny tyto body přehledně shrnuli.

1. Vybalení kytary

Akustickou kytaru, kterou si objednáte z našeho e-shopu, vám dopravce přiveze pečlivě a důsledně zabalenou ve vypolstrované papírové krabici. Pakliže je součástí kytary měkký obal nebo kufr (zjistíte v popisku konkrétního nástroje), bude kytara uvnitř papírové krabice i v tomto obalu.

2. Naladění kytary

Každou kytaru, kterou k vám posíláme, kontroluje náš servisní technik, takže budete mít jistotu, že kytara bude seřízená přesně tak, jak to vyhovuje drtivě většině kytaristů. Kytara ale nebude úplně přesně naladěná, což je záměr – pro její transport je to bezpečnější. Ladit kytaru se ale musíte naučit tak jako tak :-).

Standardně se kytara ladí do tónů E-A-D-g-h-e (od nejtlustší po nejtenčí strunu). Naladění kytary je velmi snadné a jak to provést zjistíte v tomto videu. Ke kytaře vám tak doporučujeme pořídit si ještě jednoduchou klipovou ladičku (úplně jakoukoliv z této sekce).

3. Příslušenství

Krom ladičky se vám ke kytaře bude hodit i další příslušenství. Pakliže to není již součást nástroje (bylo by tak uvedeno v popisku kytary), doporučujeme vám pořídit si měkký kytarový obal nebo pevný kufr. Obal je pohodlnější, pokud s kytarou hodláte hodně cestovat. Prostě ji vezmete na záda a půjdete. Pevný kufr je sice těžší, ale o to bezpečnější.

4. Výběr vhodných strun

Vaše kytara samozřejmě bude osazená strunami už od výrobce. U levnějších kytar se často používají pouze takzvané „přepravní struny“, což je takové strunové provizorium. I proto doporučujeme k vaší nové kytaře přibalit nové balení strun. Budete mít jistotu, že když nějaká praskne, budete připravení na výměnu.

Struny jsou v podstatě spotřebním zbožím a postupně se opotřebovávají. Působí na ně zejména koroze, agresivní pot rukou a podobně. Proto je běžné struny pravidelně měnit. Nelze jednoznačně říct jak často, ale pokud začínáte, tak jednou za 2 měsíce to bude stačit :-).

Začátečníkům doporučujeme spíše měkčí struny (.009/.010), které je snazší zmáčknout

5. Skladování kytary

Pro kytaru je dobré pořídit také stojánek, do kterého ji budete odkládat, pokud zrovna nebudete hrát. Zcela běžný je stojánek typu A a skvělou volbou je také kytarový věšák. Jeho pomocí můžete kytaru pověsit na zeď, což vypadá skvěle :-).

Kytaru nevystavujte zbytečnému teplu a suchu. Přes zimu ji určitě nenechávejte dlouhodobě u topení, kamen a podobně- Vyschnutí dřeva totiž nástroj vůbec nesvědčí. Pro dlouhodobé skladování kytary je nejlepší pevný kufr, kde si nástroj vytvoří své mikroklima, bude mít stálo vlhkost a bude jí tam dobře.

6. Výuka

Pokud jste z Prahy, můžete začít navštěvovat naši Hudební akademii, kde vás na kytaru naučí profesionální hudebníci.

V naší sekci Noty můžete také pořídit spoustu publikací, jako jsou zpěvníky, školy na kytaru a podobně.

7. Video školy na youtube kanálu Kytary.cz

Začátečníkům doporučujeme naši youtube kytarovou školu „Hospodský vodrhovačky“, kde vás Petr Krumphanzl naučí spoustu jednoduchých a notoricky známých českých písní.

V našem playlistu „Workshopy a školy“ najdete spoustu dalších inspirativních a výukových videí.

Další témata: