Vše o nákupu

Slovníček pojmů

A B C D E F G H I J K L M N O P R S Š T U V W Z #
A
  1. ADAT
    Optický audio protokol navržený pro přenos digitálního zvuku. Typicky se používá pro rozšíření vstupních kanálů.
  2. Aktivní odhlučnění
    Technologie aktivního odhlučnění (anglicky ANC - Active Noise Cancelling) dokáže u bezdrátových sluchátek efektivně izolovat okolní hluk.
  3. Automatické doprovody
    S tímto pojmem se setkáváme například u digitálních pian, které mají přednahrané doprovody, do kterých můžete takzvaně jamovat, tedy hrát společně s nimi.
  4. Automatické programy
    Některé osvětlovací hlavy nebo LED efekty umožňují nastavit automatický program, který se postará o vaší světelnou show a vy se tak můžete soustředit na jiné věci.
B
  1. Balení software
    Některé softwary jsou dodávány na CD v klasické papírové krabičce, jiné třeba jen jako kód, kterým produkt aktivujete po stažení ze stránek výrobce.
  2. Basové registry
    Rejstříky v basové části akordeonu. Na rozdíl od rejstříků v melodické části akordeonu nemění barvu tónu, ale hlasitost.
  3. Basový reproduktor
    Druh reproduktoru, který je speciálně uzpůsobený k produkci basů. Jeho průměr udáváme v palcích.
  4. Beater
    Součást pedálu k basovému bubnu. Beatery se liší hmotností a materiálem úderové plochy (filc, plast, guma), rozšířené jsou i modely s více plochami s různými materiály a tvrdostí.
  5. Bezdrátové ovládání
    Některé elektrické přístroje, jako jsou třeba osvětlovací hlavy, lze ovládat i na dálku, například infračerveným ovladačem nebo technologií Bluetooth.
  6. Bluetooth
    Technologie bezdrátového propojení přístrojů známá z telefonů, sluchátek nebo počítačů.
C
  1. CD-R/RW
    Zkratka pro kompaktní disk s možností zápisu (CD-R) a kompaktní disk umožňující smazání obsahu a nahrání nového (CD-RW).
  2. Citlivost
    Akustický výkon, který vídáme často například u sluchátek nebo reproduktorů. Udává se v decibelech.
D
  1. Délka dráhy
    Vzdálenost od špičky hubičky k poslednímu místu, kde se plocha plátku setkává s plochou hubičky. Délka dráhy je udávána v milimetrech, v kombinaci s tvrdostí plátku má velký vliv na kvalitu tónu.
  2. DI výstup
    Výstup, který umožňuje poslat signál z aparátu přes XLR kabel přímo do mixpultu nebo PA systému. Používá se pro snížení šumu a rušení při přenosu signálu na delší vzdálenosti. DI výstup také umožňuje připojení signálu z nástroje nebo jiného zdroje s nízkým výstupním signálem, který by jinak mohl být příliš slabý pro přímé připojení ke vstupu dalšího zařízení.
  3. Direct out
    Výstup, který duplikuje vstupní signál pro další zařízení. Používá se k zaznamenání neupraveného signálu, se kterým později lze pracovat, nebo k oddělení dvou zvuků, např. pódiového a zvuku z PA.
  4. DMX
    DMX je digitální komunikační protokol používaný například pro ovládání světelných efektů. Můžete si tak třeba upravovat nastavení jednotlivých barev tak, aby přesně vyhovovaly konkrétní scéně na pódiu.
  5. Doba zahřátí
    Přístroje, jako jsou například výrobníky mlhy, potřebují ke své správne funkci nějaký čas, aby se zahřály.
  6. Dynamika
    Dynamikou u klávesových nástrojů rozumíme klaviaturu, která reaguje na sílu úderu.
E
  1. Efektová smyčka
    Efektová smyčka slouží k integraci efektů a efektových procesorů, které znějí lépe za zkreslením/předzesilovačem, než před aparátem, tj. týká se efektů typu delay, reverb a obecně modulačních efektů. Efektové smyčky se podle zapojení dělí na sériové a paralelní.
  2. Efektový procesor
    Efektový procesor přidává, jak název napovídá, efekt do vstupního signálu. Nalezneme jej nejčastěji u kytarových a baskytarových zesilovačů a komb.
  3. Ekvalizér
    Zkratka pro ekvalizér. Umožňuje nám ovládat zvukový výstup, například upravovat výšky, středy, basy a mnoho dalšího.
  4. Ekvalizér mikrofonních kanálů
    Některé mixážní pulty mají zvlášť ekvalizér pro mikrofonní vstupy, díky čemuž získáme možnost ovládat jejich výstup.
  5. Elektronika
    S tímto pojmem se nejčastěji setkáme u kytar a baskytar. Nezapomeňte, že aktivní elektronika vyžaduje napájení, snadno to poznáme podle přihrádky na baterii na zadní straně nástroje.
  6. Ethernet midi
    Díky systému RTP-MIDI je možné u některých nástrojů MIDI propojení i přes klasický ethernetový kabel.
F
  1. Fantomové napájení
    Je zásadní pro zapojení výrobků vyžadujících napájení +48 V. Jedná se například o kondenzátorové mikrofony, které bez fantomového napájení nefungují.
  2. Firmware
    Firmware je mozkem elektrických přístrojů. V běžném životě se s tímto pojmem setkáváme u mobilních telefonů, v hudbě jej potkáme u digitálních klavírů, syntezátorů a mnoha dalších zařízení.
  3. Frekvence
    Frekvence, na jaké operují například bezdrátové systémy a další zařízení.
  4. Frekvenční rozsah
    Šířka frekvenčního pásma, ve které je zařízení schopné reprodukovat signál (od nejnižších po nejvyšší frekvence).
G
  1. Garnitura
    Garnituru najdeme u smyčcových nástrojů. Typicky se skládá z ladicích kolíčků a struníku, dále se liší podle určení - například u houslí patří mezi garnituru i podbradek.
H
  1. Hardware
    Materiál nebo barevné provedení hardware nástroje, tedy například kobylky, ladicích mechanik a dalších částí.
  2. Hembra
    Bonga jsou nástroj o dvou bubíncích - hembra je větší z nich, jeho průměr se udává v palcích.
  3. Hmatník
    Materiál, ze kterého je vyroben hmantík kytary, baskytary nebo jiného strunného nástroje.
  4. Hnízdo 36 mm
    Na spodní straně reproduktorů nebo studiových monitorů se nachází otvor sloužící k připevnění na stojan. Označuje se jako hnízdo, přičemž 36 milimetrů je považováno za standardní rozměr.
  5. Humbucker
    Typ snímače elektrické kytary. Je složen ze dvou cívek. Tento "rušič brumu" je zapojen tak, aby cívky vyrušily nepříjemný indukovaný brum spojený s jednocívkovými snímači. Díky dvou cívkám má kulatější zvuk a silnější výstupní signál, který se promítne do větší hlasitosti. Humbucker je ideální na zkreslené zvuky, kde má brum větší tendenci negativně ovlivnit výsledný zvuk kytary.
I
  1. ILDA
    Rozhraní určené pro přenos dat mezi laserovými projektory a externími kontrolery (DMX kontrolery, počítače).
  2. Impedance
    Impedance označuje elektrický odpor obvodů. Udáváme ji například u reproduktorů nebo sluchátek. V praxi platí, že čím nižší odpor, tím hlasitěji budou sluchátka hrát, ale tím vyšší může být zkreslení zvuku. Udává se v ohmech.
  3. Integrovaná ladička
    Velký bonus u některých nástrojů. Můžeme se s ní setkat například u elektroakustických kytar nebo kytarových komb, kdy pak není nutné kupovat samostatnou ladičku.
  4. Integrovaná zvuková karta
    Některé přístroje mají zvukovou kartu již zabudovanou, takže nepotřebujete externí.
  5. Inzerty
    Vstupní konektory mixážních pultů pro sériové připojení dalších externích procesorů.
  6. IP krytí
    Stupeň IP krytí udává odolnost elektrických zařízení proti poškození cizím tělesem (první číslo) a proti vniknutí vody (druhé číslo). Například označení IP67 tak bude znamenat úplnou ochranu proti vniknutí prachu, poškození jakoukoliv pomůckou a proti vniknutí vody po dobu třiceti minut v hloubce do jednoho metru.
J
  1. Jádro
    Materiál, ze kterého je vyrobeno jádro struny. Nejčastěji se setkáváme s ocelovým nebo nylonovým.
K
  1. Klapky
    Dělíme na otevřené a uzavřené. V případě uzavřených se uzavírají klapkami, v případě otevřených pak prsty, což je sice složitější, ale zároveň to umožnuje lepší kontrolu nad zvukem. S tímto parametrem se setkáváme například u příčných fléten.
  2. Klaviatura
    Značka a případně i konkrétní model klaviatury, kterou nalezneme u daného nástroje. Nejčastěji se s tímto parametrem setkáme u digiálních pian.
  3. Kobylka
    Součást strunného nástroje, kterou prochází struny a pomáhá přenášet jejich vibrace do ostatních částí nástroje.
  4. Kombinovaný efekt
    Parametr známý z LED efektů nebo inteligentních osvětlovacích hlav. Některé nabízí různé druhy efektů a umožnují je vzájemně kombinovat.
  5. Kompresor
    Typ zvukového procesoru, který vyrovnává různé úrovně hlasitosti v nahrávce tak, aby zněla ve všech částech přibližně stejně hlasitě.
  6. Konfigurace snímačů
    Typ snímačů, kterými je nástroj osazen. „S“ je zkratkou pro jednocívkový snímač (neboli single coil), dvoucívkový snímač (humbucker) je značen písmenem „H“. Například konfigurace H-S-S tedy označuje osazení humbucker - single coil - single coil, a to vždy v pořadí od kobylky směrem ke krku.
  7. Korpus
    Tělo nástroje složené z přední desky, zadní desky a lubů. Dražší nástroje, označené jako celomasivní, jsou zhotoveny z masivu vybraných dřev, polomasivní modely mají přední desku z masivu a zadní desku a luby z překližky, levnější nástroje mají často vrstvený (překližkový) korpus.
  8. Krk
    Materiál, ze kterého je vyroben krk kytary, baskytary nebo jiného strunného nástroje.
L
  1. Ladicí mechaniky
    Typ ladicích mechanik použitých na strunném nástroji. Mnoho výrobců nástrojů má svou vlastní značku nebo typ, jiní naopak využívají výrobky firem na tento typ příslušenství zaměřených.
  2. LAN
    Lokální síť sloužící k propojení zařízení v menším prostoru, například pokoji nebo nahrávacím studiu.
  3. Laser
    Některé osvětlovací hlavy nebo LED reflektory disponují laserem, tedy dalším efektem, který můžete použít ve své světelné show.
  4. Limiter
    Drží hlasitost a zesílení zvuku na žádoucí úrovni.
  5. Luby
    Materiál, z kterého jsou vyrobeny luby (tedy strany) těla nástroje.
M
  1. Macho
    Bonga jsou nástroj o dvou bubíncích - macho je menší z nich, jeho průměr se udává v palcích.
  2. Max. SPL
    Maximální akustický tlak (anglická zkratka SPL), hodnota je udávána v decibelech.
  3. Mazadlo
    Určuje, zda se v balení nachází i olej, který se používá na promazávání šroubů ladicích mechanik bubínků a dalších perkusí, jakou jsou například conga.
  4. Menzura
    U strunných nástrojů rozumíme menzurou délku chvějící se struny, tedy část, která je napnutá mezi kobylkou a nultým pražcem. Udává se v milimetrech, méně často i v palcích (25,4 mm).
  5. Metronom
    Určuje, zda daný nástroj (například bicí) disponují možností zapnout si metronom, který slouží nejen ke cvičení, ale velmi se hodí i při nahrávání.
  6. MIDI
    Hudební rozhraní (Musical Instrument Digital Interface) umožňující hudebním nástrojům propojení a jejich vzájemnou komunikaci.
  7. Mistrovský nástroj
    Pokud celý hudební nástroj vyrobí jeden jediný člověk, označujeme ho jako mistrovský nástroj. U těchto nástrojů převažuje podíl ruční práce.
  8. Montáž 19"
    Označuje možnost montáže výrobku do rackové skříně o standardizované šířce 19".
  9. MP3/linkový vstup
    Pomocný rozšiřující vstup sloužící k připojení externích multimediálních zařízení.
  10. Multiefekt
    Multiefekt je označení pro několik efektů v jednom zařízení - může se jednat jak o samostatnou jednotku (jako třeba v případě kytarových multiefektů), tak i o multiefektovou jednotku zabudovanou například v mixážním pultu.
N
  1. Nultý pražec
    Malý kousek plastu, kosti nebo kovu s drobnými výřezy, který odděluje krk od hlavy strunného nástroje a přes který jsou natažené struny až ke kobylce.
O
  1. Odklon
    Vzdálenost plátku od horního okraje hubičky, značí se v jednotkách 1/100 mm. V kombinaci s tvrdostí plátku má velký vliv na kvalitu tónu.
  2. Overdrive
    Upravuje čistý signál vedený z nástroje na zkreslený. Známe například z elektrických kytar a baskytar.
  3. Ozvučení
    Vestavěné reproduktory poskytují klávesovým nástrojům kvalitní zvuk.
  4. Ozvučník
    Průměr ozvučníku u žesťových nástrojů. Udává se v milimetrech.
P
  1. Paměťové médium
    Některé nástroje nebo přístroje umožňují čtení dat z paměťového média, často se setkáme například s SD kartou nebo USB flash diskem.
  2. Patice
    Slouží k upevnění žárovky do objímky svítidla. Nejčastěji používanou paticí je šroubovací E27.
  3. Počet analogových vstupů
    Zatímco digitální signál rozlišuje pouze 0 a 1, analogová hodnota je nejdříve změřena a pak převedena do digitální podoby. Tento parametr určuje počet vstupů, které tuto proceduru zvládnou.
  4. Počet analogových výstupů
    Zatímco digitální signál rozlišuje pouze 0 a 1, analogová hodnota je nejdříve změřena a pak převedena do digitální podoby. Tento parametr určuje počet výstupů, které tuto proceduru zvládnou.
  5. Počet AUX
    Vstup AUX označuje konektor pro připojení externích zvukových zařízení, tedy například telefonů nebo MP3 přehrávačů.
  6. Počet basů
    Počet basových knoflíků akordeonu se liší v závislosti na velikosti nástroje (od 32 po 120 basů).
  7. Počet dílů
    Počet dílů, ze kterých je složena zobcová flétna.
  8. Počet DMX kanálů
    Počet kanálů digitálního komunikačního protokolu DMX, sloužícího například k ovládání světel.
  9. Počet kanálků
    Počet kanálků určuje počet tónů foukací harmoniky. Diatonické harmoniky mívají standardně 10 kanálků, naproti tomu chromatické harmoniky mohou mít různý počet kanálků (10, 12, 14, 16).
  10. Počet měničů
    Měniče, typicky u sluchátek, jsou přímo spjaté s elektrickým odporem. Větší průměr a počet znamená větší odpor, tím pádem lepší kvalitu zvuku, ale současně větší nároky na dostatečně výkonný zdroj signálu.
  11. Počet mikrofonních / linkových vstupů
    Počet vstupů, které slouží k zapojení mikrofonů linkovým vstupem, tradičně se jedná o 6,3 mm jack. Setkáme se s nimi u mixážních pultů, zvukových karet nebo klávesových nástrojů.
  12. Počet mikrofonních vstupů
    Počet vstupů, které slouží k zapojení mikrofonů. Setkáme se s nimi u mixážních pultů, zvukových karet nebo klávesových nástrojů.
  13. Počet pásem
    Uvádí počet pásem reprosoustavy. Počet pásem nemusí korespondovat s počtem reproduktorů.
  14. Počet podskupin
    Mixážní pulty často umožnují vytvoření podskupiny nebo podskupin, díky čemuž usnadňují kontrolu nad jednotlivými vstupy.
  15. Počet presetů
    Počet hotových přednastavených zvuků (simulací aparátů a reproboxů v kombinaci s efekty), které jsou v zařízení uloženy a lze je okamžitě použít.
  16. Počet rour
    Počet rourek/píšťal panovy flétny.
  17. Počet simulací
    Počet zabudovaných simulací aparátů známých značek.
  18. Počet zón
    Rozdělení jednotlivých elektronických bicích padů do zón umožňuje padům reprodukovat autentický zvuk bubnů nebo činelů hraných v konkrétním místě, tj. blíže nebo dále od ráfku bubnu, na kraji, středu nebo pupku činelu apod.
  19. Podpora formátů
    Udává, jaké zvukové formáty zvládne daný nástroj nebo zařízení přečíst a následně s nimi pracovat.
  20. Polarita
    Polarita napájecího adaptéru. Polarita může být : DC - center negative (mínus uprostřed), DC - center positive (plus uprostřed) a AC (střídavý proud).
  21. Polyfonie
    Počet tónů, který je nástroj schopen zahrát současně.
  22. Profil krku
    Zaoblení zadní části krku kytary, existuje mnoho různých profilů, často jsou uváděny písmeny (C, D, U, V), které obrazně zaoblením připomínají.
  23. Proud
    Udává sílu adaptéru. Když je na zařízení více miliampér než na adaptéru, nemá adaptér potřebnou sílu k provozu spotřebiče. Obráceně to nevadí – silnější adaptér snadno utáhne malý spotřebič.
  24. Provedení flat
    Reference k designu reflektoru, tj. zda je na zadní straně plochý/flat.
  25. Prstoklad
    Typ vrtání/prstokladů zobcových fléten, nejčastějším je anglický (barokní) prstoklad, méně častým je německý.
  26. Průměr kotlíku
    Udává průměr kotlíku nátrubku dechových nástrojů. Šířka kotlíku má vliv na odezvu nástroje a hlasitost zvuku, zároveň prověří i kvalitu nátisku - obecně platí, že čím širší kotlík/rantl, tím větší nároky na hráče.
  27. Průřez hůlky
    Tvar průřezu hůlky smyčce. Mezi nejčastější typy patří kruhový, šestihranný a osmihranný tvar, konkrétní výběr záleží na preferencích hráče.
  28. Přední deska
    Materiál, z kterého je vyrobena přední ozvučná deska nástroje.
  29. Příkon
    Příkon udává energetickou náročnost přístroje a vyjadřuje množství energie, které se spotřebuje za určitý čas. Udává se ve wattech.
  30. Přítlak
    Vertikální váha, která působí na hrot přenosky gramofonu.
R
  1. Rádius
    Poloměr zaoblení hmatníku strunného nástroje. Je to důležitý parametr pro pokročilejší hráče, kteří si vybírají takový, který nejlépe sedí jejich hernímu stylu. Udává se v palcích, čím nižší je číslo, tím zaoblenější hmatník.
  2. Registry
    Rejstříky melodické části akordeonu. Jejich pomocí se mění barva a výška diskantových tónů.
  3. Repro
    Počet a velikost reproduktorů. Velikost udáváme v palcích.
  4. Resonátor
    Klenutý dřevěný kryt uzavírající spodní hranu korpusu banja. Slouží k dosažení plnějšího a hlasitějšího zvuku nástroje.
  5. Reverb
    Reverb je efekt, který vytváří dojem hry v prostoru, pomocí kterého docílíte přirozenějšího zvuku. Můžete tak například snadno simulovat hru ve velkém sálu nebo chrámové lodi i s typickým bohatým dozvukem.
  6. Rozteč strun u kobylky
    Vzdálenost mezi jednotlivými strunami daného nástroje. Měří se u kobylky a udává se v milimetrech.
S
  1. Sada hardware
    Typický údaj u bicích sad. Hardwarem označujeme stojany k bubnům, stojany na činely nebo napŕíklad šlapky k basovému bubnu.
  2. Sekvencer
    Přístroj nebo součást přístroje schopná vytvářet a vysílat sekvence povelů, díky čemuž můžeme vyvářet melodické, harmonické nebo rytmické smyčky.
  3. Simulace reproboxu
    Umožňuje dosáhnout kytarového zvuku bez nutnosti snímání reproboxu mikrofonem, signál lze poslat přímo do mixu.
  4. Slitina
    Velmi důležitý parametr například u činelů. Určuje jejich zvuk a charakter hry.
  5. Směrová charakteristika
    Vyjadřuje závislost mikrofonu na směru, ze kterého je schopen přijímat zvuk.
  6. Snímač
    Pro propojení akustického nástroje s kombem nebo počítačem je potřeba snímače - tato hodnota udává, zda je snímač součástí nástroje.
  7. Software
    K některým nástrojům nebo výrobkům je výrobcem dodáván software, který podpoří nebo rozšíří jeho funkci.
  8. SPDIF
    Rozhraní sloužící k přenosu digitálního zvuku.
  9. Světelný tok
    Veličina uváděná v jednotkách zvaných lumen. Vyjadřuje množství světelné energie, které je zdrojem vyzářeno ze jednu sekundu.
  10. Světelný zdroj
    U reflektorů nebo třeba osvětlovacích hlav je zcela zásadní jejich světelný zdroj. V dnešní době se nejčastěji setkáme s LED diodami.
  11. Svítivost
    Udává intenzitu světelného toku v daném směru.
  12. Systém
    Pásma/frekvence, na kterých konkrétní bezdrátové systémy pracují.
Š
  1. Šířka nultého pražce
    Nultý pražec odděluje krk a hlavu strunného nástroje, například kytary. Tradičně je vyroben z plastu, u lepších nástrojů z kosti nebo kovu a jeho šířka se udává v milimetrech. Pro některé hráče je tento údaj zásadní také kvůli pohodlí při hraní.
T
  1. Tone Ring
    Tónový ring je kovový prstenec nasazený shora na korpus banja, má zásadní vliv na zvuk a kvalitu nástroje.
  2. Top
    Vrchní část těla elektrických kytar (nemusí být součástí). Top je k tělu přilepen, může se jednat o tenkou dýhu (cca 2 mm), nebo o silnější tzv. "cap" (cca 5 mm) z masivu. Některé kytary mohou mít top (cap) a k němu ještě přilepenou tenkou dýhu.
  3. True Bypass
    Přepínání založené na úplném odstavení pedálového efektu z signálové cesty při jeho vypnutí.
  4. Tweeter
    Druh reproduktoru, který je speciálně uzpůsobený k produkci výšek. Jeho průměr udáváme v palcích.
  5. Typ gramofonu
    Každý gramofon potřebuje náhon k roztočení talíře. Rozlišujeme dva typy: řemínkový a přímý náhon.
  6. Typ harmoniky
    Harmoniky se liší, mimo jiné, laděním, které je velmi důležité při výběru. Setkat se tak můžeme s chromatickou harmonikou, která postupuje po půltónech nebo oktávovou, kde při každém fouknutí zazní dva tóny vzdálené od sebe přesně jednu oktávu.
  7. Typ ladičky
    Druhy ladiček se liší podle způsobu uchycení nebo způsobu, jakým snímají zvuk. Rozlišujeme tak například klipové ladičky, které ladí pomocí vibrací a stačí je připevnit na hlavu nástroje, nebo pedálové, které se s kytarou propojují nástrojovým kabelem.
  8. Typ laseru
    Parametr uvádí barevné spektrum laseru. Označení a zkratky vychází z počátečních písmen základních barev v anglickém jazyce.
  9. Typ mechaniky
    Systém mechaniky příčných fléten. Je používán buď systém “Inline” s klapkami umístěnými v jedné řadě a “Offset” s vysunutou G klapkou.
  10. Typ mikrofonu
    Mikrofony se liší podle způsobu, jakým snímají zvuk a předávají ho dál. Nejčastěji se setkáme s dynamickým nebo kondenzátorovým.
  11. Typ převodu
    Pedály k bicím nástrojům využívají ke své funkci různých druhů převodů. Nejčastější je převod řetězový, který vyniká životností, setkat se ale můžeme také s páskovým nebo direct drive. Každý z nich poskytuje specifické výhody.
  12. Typ reflektoru
    Reflektory se liší způsobem, jakým osvětlují pódium. Setkat se tak můžeme například s typem spot, který se vyznačuje jasným ohraničením, znamým například z hokejových zápasů a stand up vystoupení, nebo typem wash, který ''zalévá'' celé pódium.
  13. Typ sluchátek
    Sluchátka rozdělujeme nejenom podle zvukových vlastností a konektivity, ale také podle jejich základního typu. Známé jsou například klasické pecky nebo špunty do uší, popřípadě uzavřená nebo otevřená sluchátka, která překrývají celé ucho.
  14. Typ ukulele
    Velikost a tvar jednotlivých typů ukulele se liší, což ovlivňuje nejen výsledný zvuk, ale také herní komfort. V pořadí od nejmenšího po největší se tak můžeme setkat se sopránovým, koncertním, tenorovým a barytonovým. Existují ale i další speciální typy - například kytarové nebo basové.
U
  1. USB Midi
    Možnost propojení MIDI nástroje přímo do počítače bez potřeby jiného rozhraní.
  2. USB to Device
    Možnost propojení nástroje skrz USB konektor s jiným zařízením, například s počítačem.
  3. USB to Host
    Možnost připojení USB disku nebo jiných externích USB zařízení k nástroji.
V
  1. Váhová kategorie
    Určuje hmotnost činelů, například thin - lehký, medium - střední, heavy - těžký apod. Váhová kategorie ovlivňuje jak zvukový projev činelu, tak i pocit ze hry.
  2. Vinutí
    Některé struny mají jádro ovinuté další vrstvou materiálu pro dosažení specifického zvuku. Druhů vinutí je hned několik a liší se nejen výsledným zvukem, ale také pocitem ze hry: kulaté (round) nabízí čistší a průraznější zvuk, zatímco například ploché (flat) bude temnější a správně vintage.
  3. Vrtání
    Vnitřní část nátrubku. Průměr a tvar vrtání mají velký vliv na vyprodukovaný zvuk.
  4. Vstup na SD
    Určuje, jestli daný výrobek disponuje vstupem na paměťovou kartu.
  5. Výkon RMS
    Maximální dlouhodobý výkon. Jedná se o hodnotu výkonu, kterou je zesilovač schopen bezpečně zvládnout, aniž by došlo ke zhoršení kvality zvuku nebo poškození reproduktorů.
  6. Výřez
    Určuje, zda má daný nástroj (tradičně například kytara) v těle výřez, který umožní snadné hraní ve vyšších polohách.
  7. Výška límce
    Vertikální vzdálenost límce, tedy hliníkové obruče blány banja, a horního povrchu blány.
  8. Výukový systém
    Některé elektrické hudební nástroje, například digitální piana nebo keyboardy, disponují výukovými systémy, které vám pomohou snáze začít nebo dále rozvinout vaši hru.
  9. Vyzařovací úhel
    Parametr typický například u pódiových světel. Úhlem rozumíme místa, kam dopadá alespoň padesát procent síly daného světla.
  10. Vzorkovací frekvence
    Při záznamu zvuku je jedním z nejdůležitějších parametrů právě vzorkovací frekvence. Udává počet zaznamenaných hodnot signálu za vteřinu. Obecně platí, že čím vyšší hodnota, tím vyšší kvalita. Udává se v hertzích.
W
  1. WiFi
    Určuje, zda daný typ výrobku disponuje možností připojení k bezdrátové síti WiFi.
Z
  1. Zakončení
    Na straně jedné se struna omotává kolem ladicí mechaniky, ale na straně druhé se její zakončení často liší. Oblíbeným zakončením je například kulička, díky které stačí strunu prostrčit kobylkou a ona po napnutí drží bez potřeby složitějšího uvázání. Typ zakončení je nutné vždy volit podle typu nástroje.
  2. Závit
    Každý šroub je jiný a to platí i pro jeho závit. Tento parametr je velmi důležitý, protože určuje kompatibilitu s vaším vybavením. Značíme ho buď v palcích nebo v mezinárodním kódu - běžným typem je například M20.
  3. Zvukem ovládané programy
    Mění barvu a směr LED na základě zvuků snímaných interním mikrofonem.
#
  1. 100V
    Hlavním použitím 100V reproduktorů je ozvučování velkých prostor, jako jsou například tělocvičny, haly, nákupní centra a další velké prostory. Tyto reproduktory jsou často umístěny na strop nebo na zeď.
Podobné fráze
Kategorie
Značky
Nahoru