Jak vybrat hudební nástroje pro začátečníky

Tento článek by vám měl pomoci ujasnit jaký hudební nástroj pořídit, když s hraním teprve začínáte.

Určitě se už vidíte ve zkušebně s kamarády nebo doma v obýváku, jak rozbalujete nový nástroj. Seznamujete se s jeho zvukem a nedočkavě testujete jeho možnosti. Ale který to bude? Je lepší sáhnout hned po elektroakustické kytaře nebo začínat na ukulele? Existuje také nějaká dětská kytara, dětské bicí a vůbec nástroje velikosti pro ty nejmenší?

S výběrem hudebního nástroje, příslušenství i se zvukovou technikou vám rádi pomohou naši odborníci. Můžete nás kontaktovat na telefonním čísle 800 100 029 (po-pá 9-20h, so 10-17h) nebo na e-mailové adrese

Pro začátek je důležité si zodpovědět několik následujících otázek:

  • Na jaký nástroj chci hrát. Pokud nevíte, stavte se u nás na prodejně a vyzkoušejte si klidně všechny nástroje, které máme k dispozici. S jedním z nich si snad padnete do noty.
  • K čemu budu nástroj využívat? Chci si jen hrát pro domácí potěšení nebo vyprodávat koncertní haly? Jaký je můj oblíbený styl? Mám pro nástroj dostatek vhodného místa? Například i bicí v paneláku jsou dobrý nápad, pokud si pořídíte elektronickou bicí soupravu.
  • Kolik můžu do nástroje investovat? Nástroje pro začátečníky bývají levnější, ale nástroj může být i zajímavou investicí. Zvažte i jaké příslušenství k nástroji potřebujete. Příslušenství jsou pedály, obaly, sluchátka, kabely, reproduktory atd.
  • Mám pro nástroj dostatek vhodného místa? Například i bicí v paneláku jsou dobrý nápad, pokud si pořídíte elektronickou bicí soupravu.
  • Zvažte i jaké příslušenství k nástroji potřebujete. Příslušenství jsou pedály, obaly, sluchátka, kabely, reproduktory atd.

  • Určitě se podívejte i na našeho rádce, kde jsou rozepsané tipy pro výběr různých hudebních nástrojů.

    Kytary

    Nejznámějším strunným nástrojem a zároveň nejpopulárnějším nástroje na světě je kytara. Podle potřeby lze zvolit akustickou, elektroakustickou nebo elektrickou. Dále se používají baskytara a také klasická kytara (španělka), která má oproti té akustické širší krk. Vedle kytar klasické velikosti existují i dětské kytary, které neztrácejí na své kvalitě, jen jsou o něco menší. Pro úvod do strunných nástrojů je dobré ukulele, které je malé, cenově výhodné a snadno se na něj dá naučit. Stačí si zapamatovat akordy C Em F G Am a slavnou píseň Somewhere over the rainbow máte v malíčku. :-) Kytary vybírejte zde

    Flétna a klarinet

    Dechové nástroje jsou poměrně malé nástroje, které lze pohodlně přenášet. Nabízí rychlou počáteční fázi učení, a v případě klarinetu také potenciál přechodu na saxofon, který nabízí více prostoru pro improvizaci. Flétna je ideální nástroj pro děti, na které má hra pozitivní vliv. Cena flétny pro začátečníky je opravdu dostupná. Ideální startovní čára pro začínající muzikanty. Flétny vybírejte zde

    Žesťové nástroje

    Žesťové nástroje jsou poměrně velké, ale vyrábí se i menší verze pro děti. Do této kategorie spadají Lesní roh, Trumpeta, Trombóny a Tuba. Žesťové nástroje vybírejte zde

    Klávesové nástroje

    Nejrozšířenější klávesový nástroj je piáno. To poskytuje skvělý teoretický hudební základ pro učení se jakéhokoliv dalšího nástroje. Je tedy ideálním nástrojem pro začínající muzikanty. Piáno je sice velký a těžký nástroj, může však sloužit i jako okrasný kus nábytku. Menší a pohodlnější variantou je digitální piáno, jehož hlasitost lze regulovat a můžete do něj zapojit i sluchátka. Důležitá je u digitálních pián simulace kladívkové mechaniky. Ta dává hráči pocit, že hraje na akustické piáno. Pro začátečníky jsou vhodné keyboardy. Ty nabízejí často více zvukových možností než digitální piáno a jsou skladnější. Keyboardy se vyrábějí i ve velikosti pro děti, kterým poskytuje také kreativní vyžití. Pokud je vaším snem produkovat elektronickou hudbu, lepší variantou by možná byly MIDI klávesy, které lze připojit do počítače jako externí hardware, propojit s hudebním programem a pomocí kláves jej ovládat. Zvuk je pak omezen pouze hranicí vaší představivosti. Klávesové nástroje vybírejte zde

    Bicí a perkuse

    S hrou na bicí a perkuse si určitě užijete spoustu zábavy. Bicí souprava je nejvariabilnější nástroj vůbec. Můžete mít jeden buben stejně jako sto. Tomu také odpovídá cena, která záleží na nárocích hráče. Základem je bicí sestava o 5 bubnech (basový buben, floor tom, tom tom, snare) a čtyřech činelech (hi-hat, ride, crash), hardware, který vše spojuje dohromady, a samozřejmě paličky. Pro hru na bicí soupravu je potřebný cit pro rytmus a dobrá koordinace. Bicí soupravu lze pořídit ve variantě akustické a elektronické. Tu druhou variantu můžete klidně mít i v místech, kde je potřeba “zachovat klid” :-). Co se týče perkusí, těch je celá řada a často jsou velice snadné na naučení. Stačí milovat rytmus. Bicí a perkuse vybírejte zde