Je tak trochu s podivem, že uprostřed 90. let, kdy zažívaly období renesance všechny možné žánry snad jen s výjimkou blues, uvedl Boss na trh efekt s označením Boss BD-2 Blues Driver. Vysvětlení můžeme hledat v tom, že se v daném období začínaly na trhu poprvé se svými pedály prosazovat butikové dílny a BD dvojka měla být jakousi firemní reakcí na tento nový trend. I když byla na rozdíl od „opravdových butikových“ efektů produktem standardní pásové výroby, svým zvukovým profilem s odkazem na slavnou éru blues do tohoto konceptu jasně zapadala. Jenže místo toho, aby se novinka z roku 1995 vydala do vitrínek sběratelů, namířila si to do nekonečné řady pedalboardů.
Důvodem tohoto jevu nebyl vřelý vztah kytaristů k blues, nýbrž zvukové možnosti a ohromná adaptabilita Blues Driveru v nejrůznějších žánrech. Vývojáři dílen Boss dokázali vyrobit zkreslení, které emuluje zvuk vintage lampových zesilovačů Fender a které neztrácí na kvalitě ani v nižších hlasitostech. Mezi dva op-amp obvody umístili obvod, který zvuk vintage zesilovačů Fender dokáže napodobit, tuhle trojici doplnili obvodem pro úpravu tónu v oblasti vyšších frekvencí, dalšími dvěma obvody pro celkovou ekvalizaci a nakonec obvodem, který má za úkol celou tuhle alchymii „nakopnout“. Výsledkem je efekt, který vedle tradičního zvukového základu dokáže dokonale interpretovat každou nuanci v dynamice hry.
Díky ovladačům parametrů level, gain a tone má BD-2 Blues Driver mimořádně flexibilní zvukové možnosti – někteří hráči jej používají jako jednoduchý boost, zatímco jiní svůj zvukový sweet spot najdou v dokonale citlivém drive zkreslení s lampovým charakterem, které znáte od Jonnyho Greenwooda z Radiohead nebo od Kevina Parkera z Tame Impala. Také Blues Driver se dočkal metalického jubilejního provedení s dalšími zmíněnými prvky efektů výroční limitované edice.
Kdyby měly kytarové efekty svou síň slávy, praskala by díky přítomnosti stompboxů stáje Boss ve švech. Nejen díky své uniformě v podobě šasi s parametry tanku jsou v podstatě nesmrtelné. Nesmrtelnými je činí především jejich zvuk a neustálá snaha vývojářů přinášet nám hudebníkům stále novou a novou inspiraci. Za půlstoletí své existence nadělila společnost Boss nám kytaristům nespočet radosti v podobě modulačních efektů, zkreslení, ale i ekvalizérů, ladiček a looperů a nyní i tuhle trojici vyparáděných efektových legend. No, řekněte sami, nejsou dokonalé?