Historie Furchu se začala v 80. letech minulého století, kdy se zámečník František Furch navzdory nepříznivému podnikatelskému prostředí rozhodl plnit svůj sen: vyrábět custom nástroje hudebníkům na míru. Pod rouškou utajení tak vyrobil svých prvních sto kytar – prvních sto krásek, které stály na počátku trnité, ale skoro hollywoodské cesty mezi kytarové elity. Sametová revoluce znamenala pro Furch, stejně jako pro všechny tuzemské podnikatele, nový start. Svobodná ekonomika konečně umožnila to, že ostruněné skvosty mohly být vyráběny beze strachu z postihu a pronásledování.
V roce 1990 se výroba přesunula z malé garáže do mnohem přívětivějšího výrobního prostoru a František Furch také naverboval své první zaměstnance. Zakázky se postupně množily a malá továrnička o dvaceti metrech čtverečních už přestávala stačit. Prosperující byznys si vyžádal přesun výroby do větších a vhodnějších prostor starého mlýna z 16. století ve Velkých Němčicích. Historickou stavbu nakonec Furch v roce 2000 plně odkoupil a málo známá obec na Břeclavsku se tak stala epicentrem výroby jedinečných kytar. Rozšíření prostoru navíc umožnilo vznik výzkumného a vývojového oddělení, kde pracovníci mladé společnosti dumali nad tím, jak kytary ještě konstrukčně, technicky a zvukově zdokonalit.
V průběhu let Furch přinášel nové a nové modely, které vycházely z tradičních tvarů Dreadnought, Grand Auditorium nebo Super Jumbo. Zároveň neustupoval ze svého poctivého přístupu, precizní řemeslné práce a udržování špičkové kvality. Naprosto revolučním okamžikem bylo představení nové výrobní technologie nežebrovaných klenutých rezonančních desek a především pak speciální výztuže krku s patkou (Furch CNR System, neboli Furch Composite Neck Reinforcement System), což je dodnes tím, co Furch dělá Furchem a co mu zajišťuje zasloužené místo mezi předními výrobci nástrojů. Tento systém zaručuje až o 90 % vyšší odolnost krku vůči deformacím způsobených tahem strun či změnami vlhkosti.
V současnosti řídí firmu Petr Furch, syn zakladatele společnosti. Pokračuje v tradici svého otce a zároveň propojuje původní řemeslnou výrobu s nejmodernějšími obráběcími technologiemi. Také se věnuje vývoji nových výrobních postupů a napomohl vzniku unikátní technologie UV lakování, která zaručuje zvýšenou odolnost nástroje a zároveň zlepšuje kvalitu zvuku.
Aktuálně Furch vyrábí sedm modelových sérií: Red, Orange, Yellow, Green, Blue, Indigo a Violet. Všechny reflektují technologický vývoj společnosti a každá má svá vlastní specifika. Široké produktové portfolio moravského výrobce obsahuje nad rámec výše zmíněných řad ještě i skládací cestovní kytaru Little Jane (jako první na světě!) a prémiovou sérii Rainbow. Zákazník si díky ní může nechat postavit nástroj přesně podle svých představ a na výběr má ze 160 odlišných možností zohledňujících materiál, tvar, barvu nebo výběr komponentů.
Dílny Furch ročně opouští skoro 8000 kytar a následně putují do zemí všech kontinentů. Jejich kvalitu a zvuk si oblíbily takové hvězdy, jako jsou Suzanne Vega, Per Gessle (Roxette), David Knopfler, Adrian Bellue či Glen Hansard; kouzlu Furchu podlehl třeba i populární kytarový youtuber Paul Davids. V České republice pak na kytary z Velkých Němčic hrají Aneta Langerová, David Koller, Xavier Baumaxa, Pokáč, Thom Artway a celá řada dalších umělců.