Logo
Pro inspiraci

Behringer: Šikovná audiotechnika, která neprovětrá peněženku

Aktualizováno 31. 5. 2024/Čtení na 5 min /Marta Šindlauerová/Pro inspiraci

Zvukové vybavení bylo po dlouhá léta drahým špásem, ke kterému měli přístup pouze vyvolení. Uli Behringer to chtěl změnit a s jeho vytrvalostí a vírou ve své poslání se mu to opravdu podařilo. Jeho cenově dostupné produkty jsou oblíbenou volbou zejména začínajících hudebníků a už jen za rozevření pomyslných dveří pro širší publikum patří Ulimu Behringerovi velké uznání.


Start
POČÁTEK

Za vznikem mnoha úspěšných společností stojí vášeň a odhodlání jednoho člověka – a v případě Behringeru tomu nebylo jinak. U zrodu německé značky stál hudebník a zvukový inženýr Uli Behringer. Jakmile pronikl do říše hudby, začalo ho trápit, jak drahé a nedostupné jsou syntezátory a zvukové vybavení. I proto si v 16 letech sestavil vlastní synťák a natolik tomu propadl, že začal sestavovat gear nejen pro sebe, ale i své přátele. Už od počátku vynikal v tom, že dokázal vytvořit za minimální náklady plně funkční nástroje a vybavení, které se v mnohém vyrovnaly svým ikonickým vzorům. V tom vycítil podnikavý mladý muž velkou příležitost. Psal se rok 1989 a Uli Behringer zakládá společnost s jasnou vizí: dodávat hudebníkům radost za ceny, které si může dovolit každý.


To je on! Uli Behringer osobně.
(Zdroj: LinkedIn Uli Behringer)


Growth
RŮST

Firma pokračovala v růstu a držela se filozofie, v rámci níž se více než na revoluční inovace zaměřovala na produkci inspirovanou konkurenčními bestsellery. Koneckonců, proč ne? Ve světě kytar se podobně kopírují tradiční modely jako Fender Stratocaster nebo Gibson Les Paul a je to funkční byznysový model. Audiotechnika a syntezátory byly tehdy komoditou finančně těžce nedostupnou a Behringer tento problém vyřešil. Hlavně začátečníci a zvědavci, kteří chtěli poznat zvukařské taje a zároveň nezkrachovat, značce úplně propadli. Zpočátku výroba probíhala v Německu, v devadesátých letech pak Uli Behringer pochopil, že z hlediska kapacity a výrobních nákladů bude podstatně efektivnější přesunout výrobu do Číny. Tohle byl pro Behringer vyloženě game changer. Portfolio značky se rozšířilo, cenovky se podařilo díky levnějším materiálům a sériové výrobě ještě víc snížit. Z malé německé firmy se stal jeden z nejvýznamnějších hráčů na trhu.


Analagové syntezátory Poly-D a Model-D


RightNow
SOUČASNOST

Společnost, která stále razí svou odvážnou cenovou politiku, má pod sebou aktuálně několik dalších firem (Klark Teknik, Midas, T. C. Electronic, Turbosound atd.; společně s Behringerem tvoří koncern Tribe Music) a pokrývá širokou poptávku po kytarových efektech, mikrofonech, kytarových kombech , analogových mixážních pultech, analogových syntezátorech, studiových monitorech, DI boxech, předzesilovačích, sluchátkách, kabelech, zvukových rozhraních a mnoha dalších proprietách pro zvukaře a hudebníky. Behringer nabízí své originální produkty, tak i povedené předělávky úspěšných, a nutno říci, že podstatně dražších, výrobků konkurence. Tyto behringerovské variace vůči originálům mnohdy nabízí i něco navíc, například vylepšenou konektivitu nebo přidané funkce. Značka i nadále úspěšně plní své primární poslání: poskytovat profesionální produkty za dostupné ceny, což se prolíná i do jejich marketingové mantry “Dvojnásobek funkcí za poloviční cenu“ a pomáhá tak hudebníkům se snadněji dostat k vybavení, které by pro ně kvůli finanční náročnosti nejspíše i po dlouhá léta zůstávalo v říši snů.

V tomto místě se sluší dodat, že všechny výše uvedené značky se markantním způsobem podílely na tom, kde současné zvukové inženýrství je, a jejich akvizicí se Behringer jako takový posunul k větší prestiži, než kdykoli předtím. Špičkové komponenty se promítly i do ceny a proto ne každý produkt s logem Behringeru ctí politiku ultranízké ceny.



Zvukové karty U-Phoria, bestsellery Behringeru


Highlights
HVĚZDNÉ PRODUKTY

Behringer se může pochlubit desítkami bestsellerů, z nich vyzdvihněme zvukové karty U-phoria, syntezátory MODEL-D a Crave (pocta Moogu), PRO-1 (inspirace Sequentialem), Poly-D nebo Neutron, mixážní pulty X32, Xenyx a Eurodesk MX8000, který v době svého uvedení pořádně otřásl trhem, podobně jako kompresor Combinator MDX8000, mimo jiné nejprodávanější kompresor v historii vůbec. Mezi hudebníky a zvukovými maniaky je oblíben digitální ekvalizér Ultracurve DSP8000 nebo dynamické kardiodní mikrofony Ultravoice. Poslední léta se do popředí dostávají skutečně velmi zdařilé Behringerovy variace populárních pedálových efektů (na super porovnávací video se můžete podívat tady.)


Behringer Pro-1, povedená pocta Sequentialu


Behringer

Podobné fráze
Kategorie
Značky