Za vznikem mnoha úspěšných společností stojí vášeň a odhodlání jednoho člověka – a v případě Behringeru tomu nebylo jinak. U zrodu německé značky stál hudebník a zvukový inženýr Uli Behringer. Jakmile pronikl do říše hudby, začalo ho trápit, jak drahé a nedostupné jsou syntezátory a zvukové vybavení. I proto si v 16 letech sestavil vlastní synťák a natolik tomu propadl, že začal sestavovat gear nejen pro sebe, ale i své přátele. Už od počátku vynikal v tom, že dokázal vytvořit za minimální náklady plně funkční nástroje a vybavení, které se v mnohém vyrovnaly svým ikonickým vzorům. V tom vycítil podnikavý mladý muž velkou příležitost. Psal se rok 1989 a Uli Behringer zakládá společnost s jasnou vizí: dodávat hudebníkům radost za ceny, které si může dovolit každý.
To je on! Uli Behringer osobně.
(Zdroj: LinkedIn Uli Behringer)
Firma pokračovala v růstu a držela se filozofie, v rámci níž se více než na revoluční inovace zaměřovala na produkci inspirovanou konkurenčními bestsellery. Koneckonců, proč ne? Ve světě kytar se podobně kopírují tradiční modely jako Fender Stratocaster nebo Gibson Les Paul a je to funkční byznysový model. Audiotechnika a syntezátory byly tehdy komoditou finančně těžce nedostupnou a Behringer tento problém vyřešil. Hlavně začátečníci a zvědavci, kteří chtěli poznat zvukařské taje a zároveň nezkrachovat, značce úplně propadli. Zpočátku výroba probíhala v Německu, v devadesátých letech pak Uli Behringer pochopil, že z hlediska kapacity a výrobních nákladů bude podstatně efektivnější přesunout výrobu do Číny. Tohle byl pro Behringer vyloženě game changer. Portfolio značky se rozšířilo, cenovky se podařilo díky levnějším materiálům a sériové výrobě ještě víc snížit. Z malé německé firmy se stal jeden z nejvýznamnějších hráčů na trhu.
Analagové syntezátory Poly-D a Model-D
Společnost, která stále razí svou odvážnou cenovou politiku, má pod sebou aktuálně několik dalších firem (Klark Teknik, Midas, T. C. Electronic, Turbosound atd.; společně s Behringerem tvoří koncern Tribe Music) a pokrývá širokou poptávku po kytarových efektech, mikrofonech, kytarových kombech , analogových mixážních pultech, analogových syntezátorech, studiových monitorech, DI boxech, předzesilovačích, sluchátkách, kabelech, zvukových rozhraních a mnoha dalších proprietách pro zvukaře a hudebníky. Behringer nabízí své originální produkty, tak i povedené předělávky úspěšných, a nutno říci, že podstatně dražších, výrobků konkurence. Tyto behringerovské variace vůči originálům mnohdy nabízí i něco navíc, například vylepšenou konektivitu nebo přidané funkce. Značka i nadále úspěšně plní své primární poslání: poskytovat profesionální produkty za dostupné ceny, což se prolíná i do jejich marketingové mantry “Dvojnásobek funkcí za poloviční cenu“ a pomáhá tak hudebníkům se snadněji dostat k vybavení, které by pro ně kvůli finanční náročnosti nejspíše i po dlouhá léta zůstávalo v říši snů.
V tomto místě se sluší dodat, že všechny výše uvedené značky se markantním způsobem podílely na tom, kde současné zvukové inženýrství je, a jejich akvizicí se Behringer jako takový posunul k větší prestiži, než kdykoli předtím. Špičkové komponenty se promítly i do ceny a proto ne každý produkt s logem Behringeru ctí politiku ultranízké ceny.
Zvukové karty U-Phoria, bestsellery Behringeru
Behringer se může pochlubit desítkami bestsellerů, z nich vyzdvihněme zvukové karty U-phoria, syntezátory MODEL-D a Crave (pocta Moogu), PRO-1 (inspirace Sequentialem), Poly-D nebo Neutron, mixážní pulty X32, Xenyx a Eurodesk MX8000, který v době svého uvedení pořádně otřásl trhem, podobně jako kompresor Combinator MDX8000, mimo jiné nejprodávanější kompresor v historii vůbec. Mezi hudebníky a zvukovými maniaky je oblíben digitální ekvalizér Ultracurve DSP8000 nebo dynamické kardiodní mikrofony Ultravoice. Poslední léta se do popředí dostávají skutečně velmi zdařilé Behringerovy variace populárních pedálových efektů (na super porovnávací video se můžete podívat tady.)
Behringer Pro-1, povedená pocta Sequentialu
Cookies jsou drobné soubory, které se při návštěvě webových stránek ukládají pro různé účely do zařízení, ze kterého na naše stránky vstupujete. Pokud soubory cookies povolíte, proběhne vaše návštěva na webu Kytary.cz vždy v dokonalé harmonii s vaším očekáváním.
Tyto soubory cookies jsou pro nás něco, jako jsou pro hudebníky hudební nástroje. Bez nich vám zkrátka nemůžeme pořádně hrát. Abyste mohli využívat kompletní služby našeho webu, musí tyto typy cookies zůstat zapnuté.
Tento typ cookies nám pomáhá sledovat, co se na našich webových stránkách děje, a s jejich pomocí také vyhodnocujeme, jakým způsobem naši zákazníci stránky využívají. Analytické a funkční cookies mohou sledovat například dobu, kterou na webu jako zákazníci trávíte, nebo další webové stránky, které navštěvujete. Díky těmto cookies umíme zahrát na notu, která vám zní nejlépe, a případně podle nich můžeme náš web dále ladit tak, abyste byli s jeho funkcemi spokojení. Informace shromážděné prostřednictvím analytických cookies neidentifikují žádné osoby.
Marketingové cookies používáme proto, aby se vám v prohlížeči zobrazovala reklama, která vás pravděpodobně bude zajímat na základě vašich zvyků při procházení internetového obsahu. Tyto soubory využíváme my nebo poskytovatelé reklam a mohou kombinovat informace shromážděné z našich i jiných webových stránek, které jste dříve navštívili. Pokud se rozhodnete tyto soubory odstranit nebo deaktivovat, může vám nadále zobrazovaná reklama připadat jako dechovka v uších metalisty.