Historie efektu Big Muff jako takového se datuje až do roku 1969 a patří mezi ty absolutně nejpopulárnější a nejznámější efekty vůbec. Na trhu jsou desítky typů těchto krabiček a na své si přišli i baskytaristé, kteří si Deluxe Bass Big Muff PI ihned oblíbili. Umí poskytnout mírné i pekelné zkreslení, sytý fuzz a také monstrózní (jinak to říct opravdu nejde) sustain. Uchovává basová specifika a nedovolí, aby se ztratila v mixu. Ovšem pozor: tenhle kousek z našeho e-shopu mizí skoro pokaždé, co jej opět naskladníme, nicméně se rozhodně vyplatí na něj počkat ;). Opět skladem jej budeme mít koncem tohoto května, tak buďte ready!
Tak jako skandinávské podnebí je občas drsné a neúprosné, disponuje podobnými vlastnostmi i tento pedálový efekt od finského výrobce Darkglass. Alpha Omicron poskytne baskytaře silně artikulované zkreslení, které je navíc upravitelné dvěma typy obvodů. Zatímco Alpha dodá agresivnější distortion, s Omicron dosáhnete hladšího, vřelejšího zvuku, které přesto neztrácí na drnosti. Zdaleka přitom neplatí, že je tento efekt vhodný pouze pro tvrdší muziku.
O Cry Baby se nemusíme ani tolik rozepisovat – o tomhle efektu se koneckonců učí už snad i na prvním stupni základní školy :). Kvákadla pro basáky sice existovala už zhruba od 70. let, nedá se ale říci, že by precizně zachycovaly nižší frekvenční rozsahy basové kytary. To se podařilo až firmě Dunlop s pedálem Bass Cry Baby. Konkrétně wah-wah Cry Baby Bass 105Q je takovým pomyslným vrcholem snažení inženýrů. Dokáže udržet nejhlubší basové tóny i v tom nejnabušenějším mixu, respektuje specifika baskytary a má i pořádnou mechanickou výdrž, která je u tohoto typu pedálu nesmírně důležitá.
Jako u většiny efektů, i fuzz si musel počkat na svou variaci pro baskytary. A že to čekání stálo za to! Značka MXR spadající pod Dunlop zaznamenala s pedálem Bass Fuss Deluxe velký komerční úspěch i uznání těch nejnáročnějších basových mistrů. Krabička dodává baskytaře velmi odvážný, řízný tón, který díky ovladačům Wet a Dry můžete upravovat a dosáhnout tak mimo zdi prorážejícího zvuku i o něco suššího, křaplavého charakteru. Dochází tak k perfektnímu vybalancování mezi fuzzem a čistým tónem.
Pakliže toužíte po obojživelném efektu, který nabízí hřejivý lampový zvuk až po pořádně divoké zkreslení, sáhněte po ovedrive pedálu Agro-2 od
amerického výrobce Aguilar. Zdaleka ne každý basový efekt dokáže zachovat basové frekvence i při sebesilnější saturaci, ale tenhle černý drobek s tím nemá vůbec žádný
problém. Míru attacku si můžete s pomocí knobu “Presence” nastavit sami a tím přímo ovlivnit zvuk těch nejhlubších tónů při jakékoli úrovni zkreslení. Agro ve vás
možná probudí zvíře, o kterém jste ani nevěděli, že se ve vás skrývá…
Patříte-li stále ještě mezi takové Kryštofy Columby v basovém moři a úplně se vám nechce rovnou investovat do efektů větší sumy, můžeme doporučit čínskou značku Caline. Ta má ve své nabídce cenově dostupné krabičky, které pro takové to začátečnické experimentování bohatě postačí a užijete si s nimi spoustu legrace. A kromě toho i hezky vypadají.