Jako první výrobce paliček na světě začal Vic Firth používat hikorové dřevo a také jako první představil signature paličky.
Everett Joseph "Vic" Firth byl hlavním tympánistou Bostonského symfonického orchestru a neustále se mu nějak nepozdávaly jeho paličky. A kdykoli si koupil nějaké nové, pořád to nebylo ono. Jakoby měly ty paličky vlastní mozek, místo toho, aby se s perkusionistou sžily. Často se stává, že nespokojenost je pohonným motorem pro to, kdy si šikovní lidé začnou vyrábět vysněné výrobky sami. Přesně to Vic udělal a přesně takové paličky podle svých potřeb a představ si na přelomu 50. a 60. let minulého století zkutil u sebe doma v garáži.
Nemusíme ani dodávat, že to bylo na jeho hře hned znát. A víte, jak to chodívá: když je někdo zručný, tak se to rozkřikne. Brzy o Vicovy DIY paličky měli zájem studenti, kolegové i muzikanti ze vzdálenějších končin. Vic zkrátka jen chtěl, aby měl každý perkusionista možnost najít si svůj vlastní dokonalý pár paliček. V roce 1963 se tak oficiálně zrodila značka Vic Firth.
U Vica Firtha si vybere vskutku každý, a to se vztahuje i na barevné preference
Celých těch šedesát let od zrodu se americký výrobce nezastavil. A ani to nemá v úmyslu. Byť už je samotný Vic Firth po smrti a v roce 2010 přešla firma pod křídla činelového giganta Zildjian. Šest desetiletí se nese v duchu širokého výběru paliček (aktuálně je jich přes 200 druhů), ve kterých se promítají ty nejrůznější myslitelné variace, ať už bubeník potřebuje specifickou délku, průměr, typ hrotu nebo materiál, ať už hraje v rockové kapele, symfonickém orchestru nebo prostě jen rytmicky doprovází fotbalové utkání, a nebo ať už má ruce malé či velké. U Vica Firtha si vybere naprosto každý, v jeho produktové nabídce najdete klasické paličky i ty tympánové/filcové, metličky, špejle a další bubenické propriety jako tréninkové pady, bubenická sluchátka či ladicí kličky.
Klasické bubenické paličky nejsou zdaleka tím jediným, co Vic Firth vyrábí. Seženete u něj i beatery k basovým bubnům, metilčky, špejle a další perkusní propriety.
Obrovský výběr ale není jediné želízko v ohni. Firma je známá přísnými výstupními kontrolami a vysokou mírou preciznosti. Úzkostlivě dbá také na ekologickou stránku věci, kdy pečlivě kontroluje původ a způsob těžby dřeva a v samotné továrně pak 90 % odpadu vrací zpět do oběhu v jiné užitkové formě. A může se pochlubit i několika prvenstvími, včetně toho, že jako první na světě začala používat k výrobě hikorové dřevo (které je výjimečně odolné, tvrdé a skvěle absorbuje nárazy) a také jako první představila signature paličky.
Podívejte se na fascinující výrobní proces paliček Vic Firth:
Cookies jsou drobné soubory, které se při návštěvě webových stránek ukládají pro různé účely do zařízení, ze kterého na naše stránky vstupujete. Pokud soubory cookies povolíte, proběhne vaše návštěva na webu Kytary.cz vždy v dokonalé harmonii s vaším očekáváním.
Tyto soubory cookies jsou pro nás něco, jako jsou pro hudebníky hudební nástroje. Bez nich vám zkrátka nemůžeme pořádně hrát. Abyste mohli využívat kompletní služby našeho webu, musí tyto typy cookies zůstat zapnuté.
Tento typ cookies nám pomáhá sledovat, co se na našich webových stránkách děje, a s jejich pomocí také vyhodnocujeme, jakým způsobem naši zákazníci stránky využívají. Analytické a funkční cookies mohou sledovat například dobu, kterou na webu jako zákazníci trávíte, nebo další webové stránky, které navštěvujete. Díky těmto cookies umíme zahrát na notu, která vám zní nejlépe, a případně podle nich můžeme náš web dále ladit tak, abyste byli s jeho funkcemi spokojení. Informace shromážděné prostřednictvím analytických cookies neidentifikují žádné osoby.
Marketingové cookies používáme proto, aby se vám v prohlížeči zobrazovala reklama, která vás pravděpodobně bude zajímat na základě vašich zvyků při procházení internetového obsahu. Tyto soubory využíváme my nebo poskytovatelé reklam a mohou kombinovat informace shromážděné z našich i jiných webových stránek, které jste dříve navštívili. Pokud se rozhodnete tyto soubory odstranit nebo deaktivovat, může vám nadále zobrazovaná reklama připadat jako dechovka v uších metalisty.